Homey pro herkent asun 650 niet

Hallo
Enkele weken geleden de homey pro (2023) aangeschaft en zonder problemen. Maar ineens werkt de asun 650 niet meer, verwijderd uit lijst en nu word hij niet meer herkent met installeren. Dus als ik hem in leermodus zet dan hoort hij te klikken maar gebeurd niets meer. Is dit bij iemand bekent of liever een oplossing haha
Hij werkt wel met de afstandsbediening van kaku.

Je kunt hem dus wel pairen met de afstandsbediening maar niet met Homey?

Ja dat klopt, met afstandsbediening geen probleem alleen als ik hem aan de homey wil koppelen dan doet hij dat niet

Dan kun je dus het pairings proces met de afstandsbediening en met Homey vergelijken tot waar het identiek is, bv gaan de ledjes wel knipperen en houden ze weer op met knipperen in dezelfde stap bij de afstandsbediening en bij Homey.

NB: een ASUN-650 is alleen maar een ontvanger, Homey krijgt geen signaal van dit ding en hoeft dus ook niets te herkennen. Je selecteert namelijk in Homey de ASUN-650, Homey verzoekt je op de knop op de ASUN-650 te klikken waardoor deze ASUN-650 in de paring mode komt. Als je in Homey op “Continue” klikt, zend Homey een KlikAanKlikUit code, net zoals een afstandsbediening dat zou doen. Deze code slaat de ASUN-650 dan op.

Je kunt ook de code van de afstandsbediening kopieëren met “Copy from remote”.

Allereerst bedankt voor het meedenken!
Ben nog niet helemaal thuis hierin merk ik haha zou je me kunnen vertellen hoe ik de homey in continu zet of waar ik de copy van afstandsbediening kan vinden?

Waarschijnlijk zijn alle geheugen locaties in de asun in gebruik. Dan kun je hem niet meer opnieuw inleren. Reset de asun even volledig, zie de handleiding of Klikaanklikuit lamp gaat automatisch uit - #2 by bvdbos

Dan kun je hem opnieuw aan 3 of 5 zenders koppelen. Zie de handleiding hoeveel.

Dan heeft iemand anders zeker de ASUN-650 geïnstalleerd :grin: want die schermen moet je tegengekomen zijn:

1 Like

Ik had dit over het hoofd gezien🙈 inmiddels geprobeerd en hij voegt het toe maar als ik op open of dicht klik gebeurd er niets.
Is het mogelijk dat Google hierin betekend want sinds ik Google heb toegevoegd is dit probleem

Wij kunnen hier ook niet raden wat er bij jou gebeurt. Het is de bedoeling dat je precies aangeeft welke stappen je in de handleiding of aangedragen oplossing doorloopt en wat je dan wel of niet ziet gebeuren als resultaat van die stap waar het misgaat.
Want wát heb je nu over het hoofd gezien, het resetten, of eerste of laatste scherm van de 5 hierboven? Hoe weet je dat het toevoegen is gelukt, ging het scherm ook even naar beneden en naar boven als bevestiging? En nu blijkt Google ook nog een rol te spelen? Dat heb je bij je openingspost niet genoemd.

Sorry dat het niet duidelijk over is gekomen, en neem je wel degelijk serieus.
Ik heb “copy link Remote “ over het hoofd gezien vandaar dat ik ernaar vroeg.
Ik heb alle stappen doorlopen van de foto’s die je stuurde en dan komt de asun 650 in m’n apparaten testaan. Maar als ik dan probeer de rolluik te openen dan reageert hij niet, het lijkt dan of die geen verbinding maakt want je hoort ook niet het klikje die je wel hoort als je hem met de afstandsbediening (kaku) opent of sluit.

Je kunt 3 routes volgen:

1. Als je met de afstandsbediening de ASUN-650 nog kunt bedienen, kun je de procedure volgen om de code van dezelfde knop van de afstandsbediening te kopieëren naar Homey. Zorg er daarna voor de afstand tussen Homey en ASUN-650 klein genoeg is.
  2. Of je reset de ASUN-650, koppelt de afstandsbediening en daarna de Homey zoals onder 1
  3. Of je reset de ASUN-650, koppelt de afstandsbediening en daarna de Homey met een eigen code door in foto 2 op continue te klikken. Op het moment dat je in foto 2 op continue klikt, moet het scherm even op en neer gaan.

Of laat iemand anders het doen waarbij jij uitlegt wat ‘ie moet doen.:wink:

Er wordt niet echt verbinding gemaakt. Homey zend wat uit en de asun reageert als hij het ontvangt.

Wat is de afstand tussen Homey en de Asun? Al dichterbij geprobeerd?