Op het scherm van de homey pro is de schakelaar aanwezig. Maar als ik op de knopjes omhoog of omlaag druk, gebeurt er niets. Ze blijven op het scherm even actief , maar de ASUN650 doet er niets mee. Is dit een bekend verschijnsel.
mvgr. Jan Poortman
Op het scherm van de homey pro is de schakelaar aanwezig. Maar als ik op de knopjes omhoog of omlaag druk, gebeurt er niets. Ze blijven op het scherm even actief , maar de ASUN650 doet er niets mee. Is dit een bekend verschijnsel.
mvgr. Jan Poortman
Is de module buiten bereik? Hoe ver is de module van Homey?
Maak eens een flow met een berichten kaartje en een variabele. Dan weet je in ieder geval of de module wel reageert of dat het in de motor zit. Ik heb 7 Asun 650 schakelaars voor rolluiken en dit werkt al 8 jaar goed (ze geven de status overigens nooit weer, gaan altijd naar de middelste stand).
Toen het vorige week zo vroor zat een luik vast en de beveiliging van de motor schakelde uit door de hogere weerstand.
De variabele werd wel gewoon door het veranderen van de status omgezet en het bericht verstuurd
Na een zonnige dag werkte het weer.
Bedankt voor je antwoord. Ik ga proberen je voorstel uit te voeren. Dat wordt nog wat gepuzzel aangezien ik sinds een week met de Homey-spullen werk. Beginner dus. De status van de zonneweringen leest de Asun650 niet uit, het zijn in principe slecht twee relais die afhankelijk van de bediening 2 minuten geactiveerd worden en dan weer uit gaan. Simpeler kan het haast niet. Maar ja met de Homey-app zou het toch moeten werken. Wordt vervolgd.
Het probleem is opgelost met een nieuwere versie van de Klikaan/uit-app voor de Homey. Het was nog wel wat gedoe, maar uiteindelijk lukte het. In ieder geval bedankt voor het meedenken.