Klikaanklikuit lamp gaat automatisch uit

Best leden,
Sinds kort heb ik ook een Homey en heb alle klikaanklikuit producten die ik reeds had aangesloten ,maar sinds twee dagen gaat een lamp en een asun650 automatisch uit naar ongeveer 6 min en het rolluik naar beneden
Ik heb alles gereset en tevens de asun650 verwijdert uit de homey instellingen.Heb geen flow waar de lamp inzit dus ik heb geen idee wat het kan zijn.
Iemand dit wel eens meegemaakt

Bedankt

Het lijkt erop dat je signalen door elkaar hebt gehaald danwel gedupliceerd. Je zegt dat je “alles hebt gereset”, bedoel je daarmee dat je het geheugen van de KaKu plug geheel hebt gereset?

Dus als je een ACD3500 hebt:

Het geheugen van de schakelaar wissen:
* Verwijder alle aangesloten apparaten en verwijder de schakelaar uit het stopcontact. Plaats de schakelaar terug in het stopcontact.
* De koppelmodus van de schakelaar zal voor ongeveer 6 seconden worden geactiveerd en de groene LED zal knipperen.
* Stuur tijdens de koppelmodus een GROEP-UIT signaal met een KlikAanKlikUit zender om het geheugen te wissen. 
* De schakelaar maakt 4x een klikkend geluid en de LED op de schakelaar gaat uit om te bevestigen dat het geheugen is gewist.

Voor de ASUN650:

* Druk (ca. 8 seconden) op de verbindknop totdat de LED indicator gaat knipperen. De wismode zal 15 seconden actief zijn en de LED indicator op de ontvanger zal snel knipperen.
* Druk terwijl de wismode actief is nogmaals 1 seconde op de leerknop om te bevestigen dat u het geheugen volledig wilt wissen.
* De ontvanger knippert enkele seconden snel om te bevestigen dat het geheugen is gewist.

Om even compleet te zijn aangezien je nog meer devices hebt:
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/downloads

Beste,
Ik heb zowel de klikaanklikuit stekker en de asun650 gereset en tevens de homey.
Heb ook al een andere stekker gebruik maar het lijkt erop dat ze een signaal krijgen en dan uit gaan.
Zal eens de stekker van de asun650 uit het stopcontact ook halen

Als je ze echt gereset hebt (zie boven) dan reageren ze ook niet meer op signalen van je afstandsbedieningen etc …

Je zou kunnen kijken of er nog “verborgen” c.q. zwevende flows zijn door Homey.flow.getFlows(); in te geven op
https://developer.athom.com/tools/api-playground

Prima ga eens kijken of er verborgen flows zijn

Typisch dat iemand anders ook rare problemen heeft met een ASUN650: Asun650

1 Like

Nou ben ik wel benieuwd waar beiden wonen… :wink:

Heb hier hetzelfde probleem gehad met een schemerlamp. Deze ging aan op momenten wat ik niet ingesteld had. En ook uit op tijdstippen die ik niet herken.
Mijn buurman is ook erg actief met Homey etc. Blijkbaar zat er een lamp van hem te dichtbij bij mijn code.
Problem fixed

2 Likes

Heb de spanning eens van de asun650 gehaald en nu maar eens zien
Ga de stekker van de lamp ook eens verplaatsen