Is er een mechanische ventilatie die werkt met homey (out of the box)

Hoi.

Kent iemand een mechanische ventilatie die out of the box door Homey gecontroleerd en bestuurd kan worden? En die in Nederland te koop is.

mvg.
Twan

Heb je hier ooit nog antwoord op gevonden? Ik ben op zoek naar een nieuwe mechanische ventilatie en ik vind het wel fijn als ik deze aan Homey kan koppelen.

helaas nog niet.

Maar als ik iets nieuws zou moeten kopen, zou het waarschijnlijk hiernaar gaan kijken:

Zoals ik het lees zou het mogelijk moeten zijn om via de Spider de ventilatie aan te sturen.

1 Like

Ik zou eerder naar deze oplossing kijken: Itho Daalderop - open source wifi control add-on module - Duurzame energie en installaties - GoT

In combinatie met een Itho box werkt dit uitstekend. Bij mij althans.

Ook al eerder uitgebreid over gesproken in een andere thread die via de zoekfunctie vast te vinden is.

Zehnder werkt out of the box, mits je een ComfoConnect box erbij aanschaft van het merk.

Q stream (Buva) werkt met homey !

Met een prijs tussen de 260 en 380 euro voor enkel een connect box, lijkt het me niet echt een goede investering, is het niet handiger om er een te kopen met een goedwerkende sensor, zodat je de MV niet hoeft aan te sluiten op Homey?

Ik heb gewoon een zwave inbouwschakelaar achter de standenknop in de keuken gezet. Werkt prima en kost maar een paar tientjesπŸ˜‰

Welke schakelaar is dit?

Ik gebruik deze, maar er zijn meerdere merken draadloze inbouw relais die hetzelfde doen:

Deze bijvoorbeeld is goedkoper en kleiner, maar weet niet of hij via wifi of bluetooth aan Homey moet koppelen. Als het bluetooth is moet je Homey dichtbij staan (enkele meters max)

Maar dan heb je toch maar 2 standen?

De handmatige 3-standen schakelaar blijft gewoon werken met 3 standen, maar Homey kan dat β€˜overrulen’ door de maximale stand paralel aan te schakelen. (tenminste, zo heb ik het gemaakt. Meerdere wegen naar Rome :wink: )

Als je WTW de mogelijkheid heeft om 0-10 volt schakelaar aan te sluiten, kun je met verschillende modules de aansturing door Homey laten regelen.
Zie bijv.

Hi, mag ik vragen aan welk merk je de Shelly Qubino Wave 1 hebt aangesloten? En heb weet je het aansluitschema nog?

Brink Renovent.
Gewoon parallel aan gesloten aan de hoogste stand van de 3-standen schakelaar.