CO2 meter voor meten binnenklimaat

Ik heb een MCOhome CO2 sensor gekocht, daar zat een korting op. Sinds gisteren aangesloten, maar de readouts zijn teleurstellend: homey geeft permanent andere waarden weer dan het apparaat zelf. Het lijkt wel alsof er een enorme vertraging op de updates zit of zo en soms gebeurt er gewoon helemaal niks. Aan de andere kant; toen we gisteren gingen slapen ging de waarde snel met regelmatige updates omhoog, vanmorgen ging hij ook weer snel omlaag. Daartussen lijkt hij met regelmaat vast te zitten, urenlang dezelfde waarde, en tevens een andere waarde dan het apparaat aangeeft


Die rood omlijnde delen zit de waarde dus vast, en is ook een andere waarde dan op het device staat.

Voor temperatuur/vochtigheid hetzelfde beeld, maar de tijden waarop die waarden vast lijken te zitten vallen niet gelijk met die van CO2

15 minuten geleden werd de grafiek in Homey geupdate naar 639 (sinds 7;30 op 690), terwijl het apparaat op dat moment rond de 600 stond.
edit: Nu weer 50 minuten later: staat het apparaat op +/-570 Homey staat nog steeds op 639
edit2: tussen 7:30 en 12:30 is de CO2 waarde 3x bijgewerkt. Het werkt dus wel, maar met grote vertraging. Kan ik dat niet sneller laten verlopen? Aan homeyzijde zijn geen settings te doen.
Is dit normaal voor deze sensor, of voor zwave sensoren in het algemeen?

nb: het is mijn enige zwave device