Inloggen op Homey Community Store

Als ik probeer in te loggen bij athom op:

Dan krijg ik alleen een homey logo te zien zonder code.

IK heb de windows installer geinstaleerd, ook daar moet ik aanmelden.
Dan krijg ik te zien:
Could not automatically log you in.
Please copy & paste the code below in the command-line.
Met daaronder de code, alleen kan ik die code niet plakken in de installer.

Als ik nu probeer in te loggen, online, dan krijg ik wel weer een code, maar die geeft een error.

Wat doe ik hier niet goed?

Alweer een nieuw topic over hetzelfde.
Zoekfunctie hier al gebruikt?
De HCS is niet bruikbaar op het moment.

zoek functie een half uur gebruikt zonder resultaat op hoe ik zoek in ieder geval. Misschien de verkeerde woorden in leken taal ofzo
Maar bedankt voor je antwoord

De term ā€œHomey Community Storeā€ geeft flink wat resultaten:
https://community.homey.app/search?context=topic&context_id=92334&q=Homey%20community%20store&skip_context=true

1 Like

Alleen geen van die resultaten is ook maar enigszins recent naar mijn idee. Als dit anders is, dan is het forum onduidelijk opgebouwd.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je zo bijdehand moet doen, ik stel een vraag, geef gewoon normaal antwoord.

Dit punt is echt al vaak aan de orde geweest en regelmatig wordt er een nieuw topic voor geopend. Het is goed gebruik om eerst even te zoeken op het forum alvorens een nieuw topic te openen.

Als je zoekt op ā€œHomey Community Storeā€ zoals ik hierboven linkte, zie je bijvoorbeeld dit topic (laatste post is 7 dagen oud):

1 Like

Mja, dat heeft niets met bijdehand te maken. Het idee van dit forum is om om oplossingen te vragen voor dingen waar je echt zelf niet meer uitkomt. En opdrachten uitdelen over hoe iemand antwoord moet geven in jouw ogen zal nul inhoudelijke reacties opleveren. We zijn hier niet op X/Twitter of Facebook of andere afsnauw-platforms.

Als er voor een onderwerp zoals de Community Store vragen worden gesteld die al vele malen zijn beantwoord, is het geheel terecht dat iemand jou even op de zoek functie wijst. Dat deze persoon vergat ā€œbeste meneerā€, ā€œuā€ en ā€œalstublieftā€ te gebruiken is zorgelijk, en ik zal hem er op aanspreken (tuurlijk niet :rofl: )
Dat jij dan niks kan vinden is een ander verhaal, ik zie niet hoe je kunt missen dat de store uit de lucht is. Het forum staat er vol mee.
Als een zoekresultaat jou niet recent genoeg is, sorteer dan eens op ā€œLatestā€ Ja, je kunt sorteren! Goed hĆØ

Screenshot from 2023-10-20 20-09-35

Het is hier ook geen service desk waar meneer zijn antwoorden krijgt opgelepeld, de leden hier zijn ook maar gewone mede Homey gebruikers.

Hier wat forum regels die je klaarblijkelijk hebt gemist;
Continuing the discussion from Welcome to the forum!:


1 Like

Ik vraag me wel af wat er met HCS aan de hand is. Als je een site er op deze manier uit laat zien, lijkt het op een technisch probleem. Kennelijk was het niet mogelijk om een home pagina ā€œunder constructionā€ te maken. Is er ruzie in de tent :grin:?

Men is met een nieuwe site bezig naar ik begrijp.
Daar zal de energie in gestoken worden.
Al weet ik ook niet waarom dat langer duurt dan verwacht. Vooralsnog neem ik aan dat er een goede reden voor is.
Zal het nog es vragen in het HCS topic.

En thx @Peter_Kawa.

Op diverse plaatsen op dit platform zie ik wel dat de ā€œoude getrouwenā€ het een beetje zat worden. Telkens de zelfde vragen, weinig tot geen uitleg bij wat er het niet doet, en niet eerst zoeken inderdaad. Met als gevolg soms wat erg korte antwoorden, begrijpelijk maar toch. Cā€™est le ton qui fait la music.
En als nieuwe gebruiker moet je eerst wel even thuis raken in de informatie Ć©n de gebruikersinterface. En weten dat je ook kunt/moet zoeken op https://support.homey.app/hc/en-us.
Hoe hier mee om te gaan weet ik niet. Misschien toch meer sturing door Homey/Athom?
Het feit dat we als gebruiker geen inzicht hebben in welke problemen bij Homey zijn aangemeld, leidt ook tot onnodige verwijzingen, dubbele meldingen en frustraties.

1 Like

Dit is best een leuk idee, maar is onmogelijk om te doen, veel problemen zijn vrij situatie specifiek, met Homey is er dan ook ontelbare verschillende situaties waar veel mensen denken ze dezelfde probleem hebben, maar dat dus niet het geval is, er zijn maar een handje (of 2) vol problemen die veel mensen hebben.

Maar zelfs als er zoon lijst bestaat, veel mensen haten lezen (hoe lang is het geleden jij een gebruiksaanwijzing hebt gelezen?), dat zit nou eenmaal in ons bloed.
En zijn dan ook echte gewoonte dieren en zijn veel te veel gewent hoe Google omgaat met zoek opdrachten, dat wil zeggen volledige zinnen iets proberen te zoeken, als ze een probleem hebben.
Terwijl dus 1 of 2 kern woorden op een forum vaak veel beter werkt aangezien het volume aan oplossingen maar minder dan 0.001% is van wat er op google beschikbaar is.

1 Like

Ik ben gewend aan ā€œtrouble ticketā€ systemen, waar je een probleem aanmeld, en de communicatie alleen plaats vindt tussen de aanmelder en leverancier. Andere gebruikers kunnen dan wel meelezen. Ik begrijp dat dit voor Homey een veel kostbaardere oplossing is.

Je krijgt dan post als: ā€œja mijn lamp doet het ook nietā€. :grin:
Maar doordat iedereen mee mag discussiƫren, wordt het onderwerp al gauw gekaapt en lopen meerdere discussies door elkaar.

Als privacy niet hoog in het vaandel staat, dan zou ik dat ook doen, maar als mijn gesprek met een bedrijf als Athom openbaar staat, dan zou ik persoonlijk niet snel alle problemen aangeven die ik heb, en ik heb het helemaal niet zo met mijn privacy, dat heel veel andere mensen wel hebben.

Athom heeft privacy ook vrij hoog staan (al is dat wel verminderd met de tijd), zo hoog dat ze bijvoorbeeld de google home integratie meerdere keren hebben uitgesteld omdat ze niet alle informatie wouden delen met google die google wou hebben.

En is het forum niet een beetje hetzelfde?
mensen kunnen meelezen als er een probleem is, maar zelfs dan worden dezelfde vraag meerdere keren gesteld.
Denk er aan dat er een tijdje is geweest dat er zoveel support melding waren dat het 2 tot 3 weken kon duren voor een volwaardig antwoord, dat zijn veel gesprekken openbaar die mensen dan toch niet na lezen.

Maar Athom wil ook weten hoeveel mensen een bepaald probleem hebben om zo prioriteiten te kunnen stellen, als mensen zien dat hun probleem al word behandeld, zullen ze het niet meer melden en zal Athom ook niet meer weten welk probleem het meest voorkomt, vandaar het ook erg belangrijk is elk probleem met Homey zelf te melden aan Athom, en niet alleen op dit forum.

Ik denk dat de ideale oplossing niet bestaat. Je moet er een beetje moeite voor doen, en soms zelfs heelveel moeite.

@RoyWissenburg Ik moest even op Google zoeken wat je bedoelde met ā€œBiebā€. :wink:.
Daar moest je vroeger nog heen om een kopietje te maken, toen had je thuis nog geen printer, of een computer.