Homey Community App-Store

Credits:
Waar ik “we” zeg in dit bericht bedoel ik eigenlijk de leden van de community en met speciale dank aan @maxvandelaar, @MarcoRuiter en @HarriedeGroot.

Community App Store:
We (hier gaan we al!) hebben een Community App Store gemaakt, omdat er apps zijn die om verschillende redenen niet door Athom worden goedgekeurd.
Dit kan verschillende redenen hebben en we willen dat hier niet bespreken, want dat zou een eindeloze discussie zijn.
Daarom hebben we de Homey Community App Store gemaakt waar alle afgewezen apps (indien goedgekeurd door de ontwikkelaar ofc) kunnen worden gevonden en geïnstalleerd op je Homey.
Er zijn ook goedgekeurde apps in deze winkel ofc.

Koppeling:
Hier is de link naar de Community App Store. Aangezien dit nog steeds WIP is, vragen we dit te testen en feedback te geven in de daarvoor bestemde kanalen.
Omdat er altijd ruimte is voor verbetering, krijgen we graag feedback.

15 Likes

Wat een goed initiatief mannen! Hartstikke fijn dat jullie dit voor de hele community beschikbaar maken. Ik ga direct testen. Is feedback alleen via slack wekom?

1 Like

@Marcel_Visser, indien het een bug/verbetering betreft of een toevoeging van een app kan je ook een issue aanmaken op GitHub https://github.com/MaxvandeLaar/homey-community-store/issues

Alvast bedankt voor het willen testen :slight_smile:

Heel gaaf! Bedankt.

1 Like

Bedankt, super !!

1 Like

En hier is hij dan: De geheel nieuwe, webgebaseerde Community App-Store.
Geen CLI-installaties meer nodig! Ga het bekijken! Credits voor deze geheel vernieuwde App-Store zijn allemaal voor @MaxvandeLaar.
Er is ook een PayPal-link voor Max. Een donatie doen is NIET nodig voor het gebruik van de nieuwe App-Store, maar wordt zeer op prijs gesteld. :wink:

1 Like

Werkt perfect!
En Max al een biertje gekocht…
Wie volgt?

2 Likes

Thanks @Henk_Renting

Ik hoop niet dat ik iemand gevoelens ga kwetsen nu… maar is het goed als het een koffie wordt? Ik drink namelijk geen alcohol haha

Daar moet ik eens goed over nadenken… :laughing:

Ai…
Dan stort maar weer terug svp. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geniaal! thanks! Zal morgen eens even wat beter testen, maar ben fan van het idee

Community App-Store nu ook geschikt voor 5.0!

2 Likes

En @MaxvandeLaar heeft weer een mooie update voor de Homey Community App-store gelanceerd!

2 Likes

Homey Community App-Store nu met auto update functie!!

:+1: Super, dat maakt het nog makkelijker

Een geheel nieuw design van de Homey Community App-store !!!
Laat weten wat je er van vind!

Ik waardeer alle moeite en kennis die in de HCS gewtoken is enorm! Echt waar…
Maar moet zeggen dat ik vooral het font niet zo duidelijk vindt. Beetje dun en iets te “handwriting”.
En zou de voorkeur geven aan app icoontjes zoals in de oude versie ipv de fotootjes die er nu bij staan. Passen er meteen meer apps op één pagina.
Ik gebruik de HCS ook veel vanaf een tablet of telefoon en dan is de opmaak niet zo optimaal.

Maar nogmaals: enorm veel respect voor het ontwikkelen. Ik ben dank aar gebruiker.
Meteen nogmaals een donatie gedaan!

2 Likes

Geheel met @Henk_Renting eens, maar waardering voor de inzet…

@Henk_Renting @DON-PAPA, Het lettertype is inderdaad iets dat ik verder ga oppakken. De ‘kaartjes’ blijven wel zoals het momenteel is, op deze manier kan ik meer informatie kwijt op de voorkant en in principe zelfs voldoende informatie dat je niet eens naar de specifieke app pagina door hoeft te klikken gezien je de app tegenwoordig ook direct vanaf het kaartje kan installeren.

Qua usability worden er uiteraard nog wat aanpassingen gemaakt, waaronder ook voor mobile devices.

Jullie feedback wordt zeker gewaardeerd! Mochten jullie (of iemand anders) andere suggesties hebben voor bepaalde onderdelen laat het gewoon even weten :wink:

2 Likes

@Henk_Renting , @DON-PAPA,

Ik heb zojuist wat feedback verwerkt en daarom zijn er natuurlijk wat dingen gewijzigd. Denk aan, ander lettertype en achtergrond verwijderd waardoor de leesbaarheid verbeterd. Daarnaast gebruik ik nu de volledig beschikbare breedte van het scherm ipv alleen een beperkte container in het midden. Al met al, er wordt dus zeker iets gedaan met jullie feedback :wink:

Ik heb tevens even de store op mijn iPad getest en hier kom ik geen vreemde dingen tegen. De iPhone variant heeft inderdaad wat uitlijning issues maar ik denk dat ik voor telefoons een ander soort sidebar nav ga maken waardoor dit opgelost wordt.

@Henk_Renting Ik zag inderdaad de donatie voorbijkomen. Wordt zeer gewaardeerd dankjewel!