Homey Community App-Store

@MaxvandeLaar graag gedaan!

Ziet er idd al veel beter uit. Zie ook op mijn Android scherm nog wel wat dingen, maar op de iPad is het hier idd ook al een stuk beter.
Nogmaals dank voor het harde werk. De HCS is een super aanvulling op de officiële app store!

Zou je mij een screenshot kunnen sturen in een dm van wat misgaat in Android? Ik heb alleen Apple devices hier :joy:

1 Like

Done!
Maar denk dat het er op Apple redelijk hetzelfde uitziet hoor. Zal vooral om de resoluties en schalen draaien denk ik.
Succes er mee. Laat gerust weten als ik iets voor je kan doen.

Ik heb de screenshots net even bekeken en het is inderdaad niks schokkends. Dit staat al op mijn todo lijst :wink:

Op de een of andere manier werkt de community store hier niet meer. Ik wilde kijken welke apps v5 van Homey zouden overleven maar via de site kan ik niets installeren. Sowieso: wat is daar gebeurd met al die bewegende dingen :confused:
Ik heb de community AppStore geïnstalleerd op mijn homey. Dat is ook de enige app met een developer label. Bijvoorbeeld de SmartThings app krijg ik niet geüpdatet.

@Renzo er is een grote redesign geweest. De een vindt het geweldig, de andere niet… dat is nu eenmaal soms ook onderdeel van UX design :wink:.

Welke versie van de HCS app heb je momenteel op je Homey geïnstalleerd? Ik heb amper (eigenlijk maar 1) signaling ontvangen dat het niet werkt, maar dit was na het opnieuw installeren van de Homey app opgelost.

Ja, nou ja laten we die discussie maar niet starten :wink:

Ik heb gister 2.2.1 geïnstalleerd.
Schermafbeelding 2021-02-15 om 13.51.51

Op de site zie ik alleen maar greyed out knoppen.
Ik weet niet helemaal hoe de oude site werkte, want dat werkte gewoon…

Ben je wel ingelogd? Profiel e.d. Zitten in het menu rechtsboven. Behalve uiterlijk is niks aan de site veranderd.

Waarschijnlijk niet, ik kan nergens inloggen. Bij dat groene “menu” (áls het uitklapt) staat alleen logo, uitloggen en info.

Oh wacht… ik moet op de knop “uitloggen” drukken om in te loggen…

Het groene menu kapt al uit als je eroverheen hovered of als je op het icoontje zelf klikt, daarnaast verward je het logout met het inlog icoon :wink: is niet erg, kan gebeuren. Ik proef enige frustratie bij je over de Store. Weet dat ik dit bijna volledig alleen doe, de store gratis is, en je hem niet hoeft te gebruiken!

Ik heb geen problemen met feedback van mensen maar deze mag best op een nette en normale manier gedeeld worden ipv passief agressief. Ik weet niet in hoe verre je bekent bent mijn de store of andere dingen die ik heb gedaan, maar tot op heden heb ik iedereen altijd te woord gestaan en geholpen waar mogelijk; zelfs indien het niks te maken heeft met mijn werk. Ik vind dan ook dat de manier waarop je communiceert vrij storend en zeker niet netjes. Mocht je verder hulp nodig hebben is dat geen probleem, maar dan graag op een fatsoenlijke en beschaafde manier.

Je hulp wordt ook gewaardeerd.

1 Like

Hi Max,

Ik krijg de installer niet geïnstalleerd vanaf je website. Na het dowloaden start het progamma niet op.
Ook niet met de virusscanner uit.

Ik zie dat het gedownloade bestand versie 1.0,0 heeft.

@Rick_1 er vanuit gaande dat je Windows draait. Heb je een 32bit systeem? De app werkt alleen met 64bit. Mocht dit niet het geval zijn moeten we even kijken hoe we dit kunnen debuggen. Ik gebruik zelf namelijk geen Windows dus ik zal dan de hulp van wat andere community leden inschakelen.

Hi @MaxvandeLaar ,

Ik heb een dell laptop:

Intel® Core™ i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz 2.80 GHz
16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Zou goed moeten zijn lijkt me.

Ik probeer de Nest SDM app uit de community store te installen…

Hierbij geeft hij aan: “De app wordt binnenkort op je homey geïnstalleerd…”

Wat is binnenkort? Binnen een paar dagen??? Het is nou al 10 minuten geleden en hij staat er nog niet op…

EDIT: Nevermind, het had te maken met de firewall instelling op mijn modem.

Normaal binnen een paar, maar hooguit 10 minuten :+1:

1 Like

Goed om te lezen dat je de oplossing gevonden hebt :smiley:

Wow. Dit opent heel veel mogelijkheden. Ik ben nieuw dus nog wat aan het goochelen. Kan de apps inmiddels downloaden maar ik zie niet waar je de app kan configureren? ik kijk er overheen…

ah. Gevonden! zat te zoeken in de community store. De config kan alleen in de app versie en niet in de desktop versie plaatsvinden?

Vzv ik weet kun je alle apps alleen in de mobiele app versie configureren.
Maar nieuwe apparaten toevoegen (en instellen) kan ook middels de web app, https://my.homey.app.
Bij mijn weten is er geen desktop versie (meer).