Homey Community App-Store

Ik probeer een aantal apps te werken o.a. Google Nest SDM en Smart Things, maar als ik inlog in de webversie krijg ik:

TypeError: Cannot read properties of undefined (reading ‘split’)

Als ik vervolgens een APP probeer te installeren dan krijg ik dezelfde error meerdere malen.
Ook geeft hij aan dat de HCS app niet is geinstalleerd terwijl die wel geinstalleerd was. Ik heb ook al geprobeerd om de HCS app te verwijderen en opnieuw te installeren maar ondanks een successvolle her installatie krijg ik wederom dezelfde error melding.

De store zelf werkt ook niet zo lekker met chrome en heb daarnaast edge en firefox geprobeerd.

Wie kan me hier verder mee helpen?

En… wat gebeurt er als je het via de mobiele app doet?

Het lukt niet om dan een koppel code te genereren, na het inloggen om Homey te connecten blijft cli.athom.com hangen.

Voor Apps uit de Community Appstore heb je helemaal geen CLI nodig, je kan de Apps direct vanuit de AppStore installeren op Homey.

Voor apps die vanuit de HCS geïnstalleerd zijn kan je ze toch alleen vanuit de HCS updaten? Daarvoor moet je toch inloggen met je Homey account? Wat mis ik hier? Google nest SDM bijvoorbeeld is een HCS app, hoe update ik die zonder de koppeling met mijn Homey?

Log in: rechter bovenhoek
image

Dit is de foutmelding die ik krijg weet iemand waar dit door komt? Lijkt ook alsof de HCS app is geïnstalleerd maar vanuit de store mijn Homey niet goed ziet, kan dit soms komen omdat ik een cloud en een normale pro account heb? Deze acties doe ik uiteraard op de pro account, cloud account is nog redelijk leeg…

Ok ik heb het probleem gevonden. Wanneer je naast een pro account ook een Homey cloud account hebt lukt het de HCS niet om te verbinden met de pro account Homey. Verwijderen van Homey cloud heeft het probleem opgelost :+1:t2:

1 Like

Goed dit te melden aan @MaxvandeLaar ( dat doe ik dan bij deze ).

Geen paniek.
Voor nu, Pro & Cloud in je account: Chrome = :x: Firefox = :white_check_mark:

Ik kon je niet meer volgen, Pascal.
Nu snap ik meer waar het kraakt.

Ik heb net even wat geprobeerd.
Ik heb ook een Homey Cloud naast de Pro.

Inloggen via Chrome blijft op dit scherm hangen idd. (Android 10), ik heb ook “Desktopversie” geprobeerd maar dat maakte geen verschil.

.
Met Firefox werkt het hier prima

.

.
Ik heb 3 apps geïnstalleerd, en nog steeds de Cloud ongewijzigd naast de Pro onder mijn account.

.
Het lijkt wederom dat we bij Firefox moeten zijn, net als bij de recovery procedure via een browser.

1 Like

Ik zat ook even met de muis in de rechter bovenhoek… Met Firefox desktop had ik nog steeds hetzelfde probleem. Denk dat het mogelijk ook aan ligt welke account hij als eerste in de lijst ziet staan. Werkt niet lekker samen nog pro en cloud, maar mijn probleem is opgelost. Nog bedankt voor het meedenken :+1:t2::+1:t2:

1 Like

@Pascal_Stevens ik heb het niet helemaal gevolgd, is er een probleem met de HCS installatie wanneer je een Homey Pro en Homey Cloud hebt?

@MaxvandeLaar het updaten van eerder geïnstalleerde apps vanuit de HCS werkte niet meer. Ik bleef wat ik ook probeerde een melding krijgen zoals eerder omschreven. Na verwijderen van mijn Homey cloud account werkt het weer zonder problemen en waren er geen problemen meer om apps te installeren en updaten. Helaas kwam ik er hierdoor ook achter dat de Beta code maar eenmalig werkt en de Homey cloud weer installeren gaat niet…

Ik heb nog een code liggen :grimacing:

Dat is vervelend zeg. Ook een beetje vreemd van Athom dat je de Homey Cloud niet meer geïnstalleerd krijgt :roll_eyes: Zelf heb ik nog niet gespeeld met dat hele cloud gebeuren en erg raar dat de HCS niet werkt wanneer je cloud hebt. Ik zal daar in de toekomst eens naar kijken wanneer ik het zelf ook heb.

Ik heb afgelopen week de HCS geïnstalleerd, echter wanneer ik er een app uit wil installeren dan blijft het cirkeltje onderin de app ronddraaien, maar de app word niet geinstallleerd? iemand een idee?

Ik zou de app even opnieuw starten, wat betekent: uitzetten en na een minuutje weer aanzetten.

zijn hier ook mensen die op firmware RC99 op de HP2023, steeds de HCS app crasht en zichzelf weer opstart. blijft een minuut draaien en crasht weer, dit gaat continu door. app al opnieuw opgestart en tijdje uitgeschakeld. geen effect

Gisteren mijn Homey 23 eindelijk durven updaten naar de meest recente ‘stabiele’ firmware versie (hopende hiermee het algemeen geheugenbeheer te verbeteren). Het systeem draaide eerder nog op rc71 en nu rc98.

Na de firmware-update werken alle communuty-apps niet meer (tado en HCS in dit geval). Beide apps ontbreken zelfs volledig in de lijst van geïnstalleerde apps. Ook na meerdere reboots. Dit dus op een H23@rc98.

Hoe zit het met rc99? Crasht alleen de HCS-app zelf of ook eventueel andere apps die hierlangs geïnstalleerd zijn geweest?

Bij mij blijft alleen de HCS crashen, de apps die ik daarmee geïnstalleerd heb lijken het prima te doen