Homey Community App-Store

Mss een tip: de HCS app kun je disablen zolang je niets uit de HCS store installeert of update.
Maar tis niet een fix natuurlijk.

1 Like

jaa dat had ik inmiddels al gedaan, thanks :grin:

1 Like

Gisteren mijn Homey 2023 eindelijk binnen gekregen en vandaag geinstalleerd met de backup van vannacht.
Alles ging redelijk voorspoedig maar ik krijg de HCS app niet geinstalleerd op Homey. Deze was weg en wanneer ik naar de HCS site ga kies ik log uit en log in en kies mijn account voor de cli code. Er staat homey cli old en als ik de code kopieer en plak geeft hij aan dat de code ongeldig is.
Firefox, google chrome en Edge geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Je doet niets verkeerd. In het Engelstalige topic van de HCS is gemeld dat de store tijdelijk niet werkt,

Dat “old” is een cryptische aanwijzing voor “werkt nu niet meer”.

Dominic is bezig met een fix:

.

De backup bewaart enkel linkjes naar de apps uit de homey.app store van Athom.
Handmatig via CLI geïnstalleerde apps moeten daarom na een restore altijd zelf weer worden geïnstalleerd (de HCS app is eigenlijk een GUI om de CLI tool heen zeg maar.)

@Peter_Kawa , Ik had wel even snel gezocht op het forum maar niet snel genoeg gevonden. Vandaar dat ik het maar even hier vroeg. Ik was tegelijkertijd ook bezig om alle zigbee devices te repareren.
Ik hou het wel in de gaten en wacht rustig af op de fix.

Bedankt voor de info.

1 Like

Graag gedaan.
Ik bedoelde niet dat ik dacht dat je niet goed zou hebben gezocht hoor; Er zijn dus topics in meerdere talen voor de HCS, maar ze worden niet ‘tegelijk’ up-to-date gehouden. In dit geval was het issue in het Engelse deel gemeld.

Het mooiste zou zijn dat dit soort nieuws (zoals: Merk X heeft de api gewijzigd, dus tijdelijk uit de lucht / nieuwe developer gezocht / app is verwijderd omdat… etc etc) in het 1e topic wordt gezet als update, maja, maja…

1 Like

In een perfecte wereld zou dat wellicht zo geweest zijn maar daar leven we helaas niet in. :wink:
Wie weet in de toekomst.

1 Like

Ik probeer de HCS app te installeren, maar dat lukt me niet. Ik zie de oplossing hier boven ook niet staan. De website opent bij mij niet (zowel in Chrome als in Firefox). Maar, als ik rechtboven op het inlogicoontje druk moet ik inloggen via Athom. Er komt dan een code. Als ik die invul krijg ik de melding “invalid_credentials”. Iemand een idee wat ik fout doe?

Ik vermoed dat je de oude URL gebruikt.

Dominic is nog bezig met een andere authenticatie setup. Het is nog geduld hebben dus.
Welke app(s) heb je op het oog?

Dank Peter. Ik hoop dat er een app in staat voor FireAngel brand-, hitte- en co2 alarm). Die zijn niet meer geupdate in de officiële store, maar deed het voeger wel. Heb een hoop van die apparaten gekocht, juist omdat ik ze dan ook in de Homey kon gebruiken. Maar ik heb geen idee of iemand die moeite gedaan heeft…Maar ik kan wel wachten, nu. Als er een nieuwe setup wordt gemaakt dan ga ik gewoon geduld hebben. Dank en vr. groet.

Hoi Willem, graag gedaan.

Ik vond 2 apps, deze zijn misschien niet geschikt voor de Pro 23 (wel voor de Pro 201x)

Je kunt ze installeren via de command line, ofwel CLI.

Dankjewel Peter,
Die had ik een tijd geleden ook al gezien, maar toen begrepen dat het niet meer voor 2023 Pro geupdate zou worden. Ik ga het even simpel houden voor mezelf en parkeer het probleem weer even. Modules eruit of even proberen met generieke z-wave app in Homey. Dat installeren via CLI is voor mij even te ver boven de pet, gezien de tijd die ik heb.
Maar heel fijn dat je de moeite nam om te zoeken. !

1 Like