Hulp met automatiseren mechanische ventilatie

Bedankt Jan! Ga ik proberen. Je hoort van me

He Jan! Ik heb dit schema geprobeerd maar ik kan m niet eens toevoegen. Kun je nog eens kijken wat er fout gaat?

Inmiddels apparaat toegevoegd, maar doet nog niets moet ik bij geavanceerde instellingen het type 0-10v veranderen?

Opm: ik heb deze apparaten zelf niet, dus ik spreek niet uit ervaring.

een apparaat doet meestal pas iets nadat een gebruiker “iets”/“voldoende” gedaan heeft,
daarom de vraag, wat heb je allemaal gedaan?: voedingsspanning gemeten? uitgangsspanning gemeten? flows gemaakt? welke? schakelaar/drukknop op de ingang aangesloten?

Bedankt voor je bericht Jan, ik heb dus het apparaatje toegevoegd dus er is spanning. Ik heb geen multimeter dus kan de uitgangsspanning niet meten helaas, dus de 0-10 output kan ik helaas niet meten.

Een pulsschakelaar heb ik aangesloten op de ingang, dat werkt maar doet niets op de ventilatie zelf, ik zie alleen in de app dat de dimmer wordt aangezet als ik de pulsdrukker inschakel.

Er zit beneden een 3 standenschakelaar op, en een pulsschakelaar in de badkamer.

Staat deze instelling goed?


2.12 Uitleg menu ANALOOG 0-10V en RF
INSTELLING
Het toestel kan worden aangestuurd doormiddel van
een willekeurig analoog 0-10 V signaal en/of een RF
signaal. Om de aansturing goed te laten verlopen zijn
de volgende parameters in te stellen in de hieronder
aangegeven volgorde.
Betekenis
ACTIVATIE ■ AAN geeft aan dat het toestel moet
k„ken naar een 0-10 V of RF signaal;
■ UIT geeft aan dat het toestel niet hoeft
te k„ken naar een 0-10 V of RF signaal.

Jan je bent een held! Dat was inderdaad de instelling. Topper heel erg bedankt!!

Graag gedaan, suc6 er mee.

Kun je mij nog een beetje helpen met het hele boolean gebeuren? Heb een beetje gezocht en er wordt wel het een en ander uitgelegd maar als ik het doe dan werkt het blijkbaar niet. Ik wil de ventilatie aan hebben boven een bepaalde luchtvochtigheid en weer uit as het er onder komt.

laat maar zien wat er niet werkt,

Ik heb nu een simpele flow ALS luchtvochtigheid is boven 70% DAN zet ventilatie op 100% en een andere flow ALS luchtvochtigheid is beneden de 70% dim de ventilatie naar 0% over 10 min. Dat werktnopzich prima want de ventilatie kan niet uit (3 standenschakelaar 1-2-3) dus ik hoef alleen ff een boost alsje ik douche thats it

@JPe4619 op deze manier heb ik wel risico dat de ventilatie ook uitgaat als niet gedoucht wordt en toch onder die luchtvochtigheid kom.

Op dit forum heb ik ergens gelezen over een oplossing door het vergelijken van de luchtvochtigheid in de badkamer, met die in een andere ruimte in het huis. Dit zou je eens kunnen bekijken.

Die heb ik ook bekeken inderdaad, ik vind het best lastig met boolean te werken. Ik moet me daar eens wat meer in verdiepen. Je hebt me iig al geholpen met t spul aan de praat krijgen.


Kijk eens op: https://www.frankwatching.com/archive/2017/02/07/10-websites-waarop-je-gratis-leert-programmeren/

en: https://www.w3schools.com/default.asp

Hoi, Ik ben redelijk nieuw met homey en zou ook wel mijn ventilatiebox willen sturen,
Heb jij foto’s waarbij alles werkend aangesloten is?

Alvast bedankt voor je tijd.

Ja heb ik, zie hierboven in dit topic. Hulp met automatiseren mechanische ventilatie

Voor een tijdje terug heb ik ook een vraag gesteld over mijn Orcon mechanische ventilatie. Kan iemand mij hier ook bij helpen?

@Joriempie Je vraag was blijkbaar overschaduwt door andere vragen, maar goed laten we het nog eens proberen.
Heb ik een eerste vraag: Gebruik je of heeft je ventilatie-box een Perilex schakelaar/aansluiting?
en zo je hoe ziet die aansluiting er uit?

Deze heeft gewoon een “normale” stekker.

Het is de Orcon MVS-15R. https://www.orcon.nl/wp-content/uploads/files/montage_handleiding_mvs-15r.pdf