Ik heb een mechanische ventilatie van Itho-Daalderop de CVE eco RFT SP uit 2017
Hierop heb in de CVE wifi add on gemonteerd van NRG.Watch
Ik ben in het bezit van een Homey Pro 2023
Tijdens het installeren lukte het niet gelijk. Ik moest handmatig het ip adres invullen
Als ik nu het ip adres intoets dan komt de NRG-ITHO-C324 tevoorschijn waarin ik allerlei zaken kan bekijken en invoeren.
Tot zover alles goed (hoop ik).
De app van NRG op mijn homey pro, geplaatst en de module als apparaat toegevoegd.
Nu zie ik in Homey Pro een beperkte mogelijkheid, alleen een schuifbalk voor de snelheid.
Heb ik nu iets vergeten te installeren? Ik lees iets over de MQTT
Maar wat is mij niet helemaal duidelijk.
Ik ben nog niet zolang bezig met deze materie , maar wil als 62 jarige graag leren.
Ik kan in het forum niet iets specifieks vinden voor de vervolg stappen.
Mijn vragen zijn dus als volgt, is dit goed zo en zie ik alleen maar de snelheid?
Zo niet wat moet ik nog meer op de Homey pro installeren om het compleet te krijgen, zoals temp en vochtigheid mocht dit uberhaubt erop zitten.
Bedankt voor je interesse
Nou zoals boven staat de temperatuur en luchtvochtigheid. Zodat ik deze in homey kan laten schakelen als we gaan douchen.
En ik zou graag willen zien welke stand de ventilator draait 1-2-3
Hier krijgt iemand de NRG niet gekoppeld. Wat is jouw “geheim”, Jim?
.
NRG app is puur voor de ventilatie.
Misschien kun je de ingebouwde vochtsensor gebruiken (aansluiten op NRG print?), maar misschien leest ie 'm automagisch al uit?
Anders zou je er een Homey compatible temp/vocht sensortje in kunnen plaatsen (bijv. Aqara ong €15)
Heb je de in de app store begeleidende tekst gelezen, Jim, of nog niet?
Ik kreeg hem ook niet gekoppeld. Ik heb het ip adres opgezocht in de router en die ingevuld in homey met de handmatige toevoeging.
Toen pakte hij hem gelijk.
In vorige vragen hebben ze het steeds over MQTT
ik weet niet of het nodig is vandaar mijn vraag
Ik heb inderdaad de aqara temp/vocht sensor nu besteld.
Ik gebruik deze app. Maar kan hem wel bedienen maar niet stand 1-2-3 kiezen
In de Apple woning zie ik wel een percentage hoeveel de motor draait maar in homey niet
Ja inderdaad.
Alles werkt goed. Ik kan in homey de Itho bedienen en met de twee afstandsbedieningen
Alleen ik zie alleen een schuifregelaar zonder getallen of percentages.
Ik probeer vanavond een test flow te maken of ik inderdaad van stand 1 ongeveer 26% naar 100% stand 3 kan schakelen met een flow.
Ik hou je op de hoogte.
Heb jij dezelfde ervaring??
Athom leek dat erg handig op 1 of andere manier: géén schaal en géén percentages/waarden bij de schuif
Helaas kunnen app bouwers daar niets aan veranderen: het is standaard Homey design…
Enkel in de mobiele app kun je het percentage / de waarde zien tijdens het schuiven
Daarom ik gekozen om de app niet meer te gebruiken maar via mqtt een eigen apparat te maken. Daar zitten de 3 standen wel in en heb ik de procenten inzichtelijk gemaakt