Homey Pro te vaak Offline

Hallo iedereen,

Ben 2-3 jaar een blije gebruiker van Homey Pro maar de laatste 2 maanden vindt ik het dramatisch slecht werken. Krijg vaker de melding dat mijn Homey offline is dan dat ik er goed naar kan connecten. Ik heb wat gelezen over updates die niet lekker zijn en dat het daardoor komt. Zou wel graag willen weten wat er nu aan de hand is en wanneer dit opgelost wordt. Alle flows werken wel als ik niet kan connecten. Ik heb een 2019 Homey Pro. Ik hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan vinden.

Valt me wel op dat er wekelijks grote downloads plaatsvinden op de Homey Pro en met groot bedoel ik 1,5GB met uitschieters van 3,5 GB.

1 Like

Die grote downloads klinkt mij als de Hue app.
De Homey offline melding komt bij mij als een app uit het geheugen loopt:
Voor de Pro 201x:

  • app mag max gebruiken: 30MB
  • gezien: app die 56MB gebruikt (geen issues)
  • maar als een app boven de 60 a 70MB komt, gaat het mis.
  • En komt het boven de 80MB, dan zet Homey de app op pauze.

Ik kan het reproduceren door een HomeyScript belachelijk snel achter elkaar te starten. Het geheugen gebruik van de app schiet dan omhoog.

Zet 'Experimenten - Power user" aan, en kijk eens in insights, zoek naar ‘app’,
Of scroll helemaal naar beneden, en bekijk de memory / geheugen grafieken voor iedere app.

@Axeblade - Ik heb dat probleem ook aan de hand gehad, tot ik de originele stroomadapter verving met een andere. Als je de originele nog gebruikt zou ik eens een andere proberen.

Hoi Peter,

Ik heb jou advies opgevolgd en de app Virtuele apparaten is de welke het meeste RAM gebruikt en dat is 6-9 MB. Dit mag dus geen probleem vormen. Wat jij aangeeft kan ik me voorstellen dat dit een probleem zou kunnen zijn maar is in mijn geval niet de oorzaak. In elk geval bedankt voor het meedenken.

1 Like

Hoi Joenoo,

Wat jij verteld heb ik wel wat over gelezen dat dit het probleem op zou kunnen lossen. Dit wil ik dan ook graag proberen. Kun je aangeven welke stroomadapter jij hebt aangeschaft?

Hi Axeblade,

Ik heb nooit een nieuwe gekocht, maar een oude Samsung telefoonoplader gepakt van 2.4 Amp en 5V. Werkt uitstekend.

Hmmm 6-9MB is erg weinig voor de device capabilities app
Bij mij gaat deze vaak net over de 50MB heen.

Hi Peter,

Via Insight zie ik hoog geheugen gebruik op het moment dat mijn homey slecht bereikbaar is. Nu wil ik eigenlijk een flow bouwen die een app opnieuw opstart als het geheugen gebruik te hoog wordt. Ik heb ergens op het forum een voorbeeldje gezien, maar dat kan ik niet terug vinden.

Heb jij daar toevallig al mee gespeeld?

Groet,

Marco

Hoi Marco,

Dat klopt. Ik kan de ‘offline’ bug ook reproduceren op een Pro 2019.
Start maar eens veel te vaak en snel hetzelfde Homeyscript, dan loopt HS snel naar het max. toegestane geheugen en dan zegt de app: 'Homey is offline", en de netwerkverbinding is dan ook weg (totdat Homey de app uiteindelijk killed als deze meer dan 80MB gebruikt).
Note: Op de Pro 2023 mogen apps veel meer geheugen gebruiken, ik vermoed dat de limiet dan op 120 tot 150MB ligt

Geheugen van apps monitoren, en app zo nodig opnieuw starten, kan kan bijvoorbeeld op onderstaande manier:

.

Misschien is dit het voorbeeldje dat je hebt gezien

Dat is inderdaad het voorbeeldje. Ik ga is neuzen in de genoemde apps. Dank je :slight_smile:

1 Like