Homey geen verbinding met netwerk

Sinds ik 2 lampen heb toegevoegd aan Homey met het wiz protocol werkte eerst alles prima, echter na ongeveer 24 uur blijkt opeens homey zowel via de app als via het internet onbereikbaar. Alles werkte echter nog steeds. Ik kon er alleen niet meer bij.

Ik heb de stekker van de Homey (2016-2019) eruit getrokken en na 10 seconden herplaats, toen leek alles opgelost, echter na een uur of 30 zelfde probleem. Ik heb nu een flow aangemaakt, waarmee homey snachts herstart. Maar ja dat zit me toch niet lekker. Kan het zijn dat het geheugen praktisch vol is.

Overzicht geheugen: 5.36 MB van 511.92 MB beschikbaar + 386.68 MB Swap

Athom is wel bezig dit heel oude probleem op te lossen. Welke firmware draait op je Homey?

En idd, Homey zélf is niet offline, enkel de apps kunnen hem niet meer bereiken.

De wifi uit/aan zetten zal het probleem waarschijnlijk ook (tijdelijk) oplossen.

En / of, er is een app welke teveel geheugen gebruikt.
Ik heb ontdekt dat ik Homey niet meer kan bereiken als een app 60MB of meer gebruikt.
Dat mag voor apps normaliter niet hoger dan 40MB zijn voor de Pro 201x.

Via insights kun je checken of er apps zijn die te veel geheugen gebruikt hebben
Scroll helemaal naar beneden (en zet Power User aan bij ‘Experimenten’)

Dank Peter, Ik had idd nog versie 10.0.8. inmiddels geupdate naar 10.0.9, herstart_flow uitgezet en buiten homey zelf gebruikt geen enkele app meer geheugen dan 60 Mb. Nu maar even afwachten of alles naar behoren blijft werken.

1 Like

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

1 Like

Homey heeft het ongeveer een maand goed gedaan met versie 10.0.9 Nu plotseling gaat hij offline en opnieuw starten na de stekker er uit te hebben gehaald en 10 seconden te hebben gewacht, blijft het mis gaan. Hij start niet meer helemaal op, sommige apparaten worden niet meer zichtbaar. Na nog een keer opstarten werkt hij weer een half uurtje en dan is het netwerk weer onbereikbaar. Het lijkt anders te zijn dan mijn eerdere vraag, want homey werkt ook niet meer, hoewel nog wel steeds de lichtcirkel rond draait. Zou hij defect kunnen zijn?

Bij nader inzien blijkt het hetzelfde probleem. De flows werken nog wel, maar via smartphone of PC is homey niet meer bereikbaar

Probeer eens een kwartiertje van de stroom af en daarna een half uurtje laten opstarten ( noemen ze PTP )

Zal ik zeker proberen, maar wat ik in mijn vorige reply meldde blijkt zo te zijn, alles werkt ( de flows bv) maar via telefoon en en pc is hij niet te bereiken.

Wat betekent ptp?

Groeten/Best Regards

Jan Dingemans

BlueMail voor Android downloaden
Op 14 apr 2024, om 17:31, Jan Pekkeriet via Homey Community Forum <notifications_at_athom.discoursemail.com_dingemanse@duck.com> schreef:

Nu werk er toch niets meer. Homey staat nog aan en de led cirkel wisslt tussen geel en dan weer alle kleuren.
Inmiddels wisselt de cirkel tussen alle kleuren na 2 à 3 minuten springt hij op geel, daarna weer alle kleuren, daarna weer geel, daarna 15 seconden rood en daarna weer geel enz. Hij probeert dus op te starten, maar dat lukt niet.

Hij lijkt me defect of heeft iemand een ander idee?