Homey in de stress

Thuiswerken heeft soms een voordeel :slight_smile: Vandaag is mijn homey meerdere keren spontaan offline gegaan. Hij was dan enige tijd onbereikbaar en kwam na enige tijd weer online. IK heb geen idee wat er aan de hand kan zijn, er is in de configuratie of apps niets veranderd.
Tot vandaag heb ik dit nooit gehad, is er iemand die iets vergelijkbaars gehad heeft en belangrijker wat kan ik er aan doen?

Pff, gaat lekker vandaag, zojuist nog iemand anders beantwoord die hetzelfde probleem heeft :grimacing: Zie ook deze post.

Dank je wel Robert, ik heb alles geprobeerd, stroom eraf er weer op, homey op zijn kop zonder en met terug naar fabrieksinstellingen en ook weer een backup terug gezet. Ik zie vast iets over het hoofd…

Had je al een andere power supply geprobeerd?

Om je eerste vraag te beantwoorden: ik heb iets vergelijkbaars gehad, zo’n 2 maanden geleden. Dit alles duurde zo’n twee dagen, waarin de Homey ongeveer 75% van de tijd een offline status doorgaf. De apps werkten echter wel netjes door (want ik zag dat variabelen veranderden in de offline tijd). Via iPhone app, flow editor in browser en developer pagina was de Homey gewoon niet te bereiken, maar via pingen wel.

Het enige wat ik kan bedenken dat ik heb gedaan en dit mogelijk veroorzaakte, is de flow-viewer (ergens hier op het forum gevonden) vlak voordat het probleem optrad heb uitgeprobeerd. Toen mijn browser hier op vastliep heb ik de browser afgesloten, misschien dat Homey dit niet leuk vond en er op de achtergrond iets bleef draaien. Lijkt me zeer onlogisch maar het is de enige link die ik kan vinden.

Ik denk dat ik Homey zo’n 20 keer opnieuw heb opgestart, maar niks hielp. Na die twee dagen was het probleem spontaan verdwenen. Een echte oplossing heb ik dus niet voor je, sorry…

Ha DieJan,

Bij de 20 ben ik nog niet dus ik ga het nog een paar keer proberen :slight_smile: Op moment doet hij het weer even, op zo’n moment heb ik ook een BU gemaakt dus sommige dingen werken idd als is het maar heel eventjes. Bij de volgende crash trek ik de stekker er weer even uit, nu dus :frowning:

En na hoeveel tijd stop je die er weer in dan?
Er is een ongeschreven regel dat je 11,2 minuten moet wachten voor je die er weer in doet. Mag ook 11,3 zijn hoor, geen probleem. Maar wel het proberen waard denk ik.

veel sneller, ik ga het proberen…

Probeer toch es een andere usb-adapter. Wel minimaal 2A. Baat het niet…

De adapters geven het nog wel es op en dan krijg je hele gekke dingen met Homey. Zou zo maar es kunnen. Had ook dit soort problemen en een andere voeding helpt dan wel degelijk.

Mocht het inderdaad een defecte adapter blijken te zijn, maak dan even een support ticket aan bij Athom. Sturen zij je kostenloos een nieuwe op; ze onderkennen het probleem.

1 Like

Niets heeft gewerkt, het lijkt alleen maar erger te worden. Toch maar een nieuwe aangeschaft. Nu krijg ik mijn backup niet terug en blijft de ring groen…

Hele snelle en goede reactie van Athom gehad, dat mag ook wel eens gezegd worden toch?:smile: