Homey Pro 2023: Not enough memory to start the app

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben?
Dit probleem heb ik met de Homey Pro 2019 nooit gehad.
Ok, early beta i know :wink: melding gedaan bij de ontwikkelaars.

App ontwikkelaars kunnen hier niks aan doen, het is Homey die bepaalt of er nog “ruimte” is om een nieuw app te starten.

RC.76
Added safeguards to prevent starting an app when there’s not enough free memory

Klopt, de 2019 modellen hebben dat niet en worden gewoon traag. Bij de 2023 zijn er allerlij andere issues die je dan ineens ziet…
Maar Athom heeft aangegeven ook daar druk meer bezig te zijn om het te verbeteren.

Ik begrijp dat de app ontwikkelaars hier niets aan kunnen doen.
En ook dat de Homey Pro 2023 nog in een early access fase zit.
Maar ik zou verwachten dat deze Homey ook in deze fase onder de motorkap een stuk beter zou zijn.

1 Like

Gelukkig nog in de early access fase, laten we hopen dat ze dit snel oplossen.

Daar wordt hard aan gewerkt. Uit ervaring kan ik delen dat met ‘minder tekort aan geheugen’ deze nieuwe Homey een stuk meer power heeft dan de voorganger. Hier nu bijna 60 apps probleemloos draaien. Geef Athom wat tijd om hier aan te werken :+1:

1 Like

Ik ga geduld hebben hoor :wink:
Maar soms is het best frustrerend maar inderdaad wel een bewuste keuze.
Soms lijkt het erop dat bepaalde updates weer nieuw problemen veroorzaken.
Dat opeens je lamp in de WC niet meer functioneert als voorheen. Uit na 20 seconden ipv de reguliere 10 minuten…
En dat is dan best kak :wink: en doet iets met de WAF (wife acceptance factor).

Haha, heel herkenbaar. De laatste rc versie gaf hier ook meer problemen. Om de WAF acceptabel te houden hier alle triggers van verlichting (hue) op de hue bridge draaien. Ip doet homey de rest maar mocht hij af en toe wat missen in deze beta fase dan is er altijd licht :muscle:

1 Like

Waarom switch je niet terug naar je oude betrouwbare hp2019? Beter voor de WAF.

1 Like

Ik dacht hetzelfde. Een experimenteel apparaat op je gezin loslaten… kweenie :wink:

Op zich mee eens. Echter, door enige redundantie in te bouwen (zoals met Hue bridge) is er prima mee te werken. Haal nu al vele malen meer uit Homey 2023 dan uit de voorgangers. Echt zeer tevreden over de upgrade! (maar idd, wel zo programmeren dat de rest van het huishouden niet direct last heeft bij een issue :muscle:)

Er staan hier een Homey Pro 2023 en Homey Pro 2019 te draaien, een Homey 2016 als spare en nog wat devices vanuit Home Assistant op een VM :stuck_out_tongue_winking_eye:

Iets met risico spreiding :rofl:

Top, maar euh… je deed voorkomen alsof de Pro 23 je enige controller was, en daardoor de WAF in gevaar kwam.
Beetje zinloos dit.

Hoezo zinloos? Het probleem is er nog steeds.
Dit staat toch los van hoeveel Homey’s ik heb en hoe ik ze heb ingericht?
Mag ik me geen zorgen maken over bepaalde meldingen en daar een vraag over stellen?

Sorry ik bedoelde de ontwikkelaars van het early access team Homey.

Oh sorry, was geen aanval of zo, relax, ik kan ook niet steeds overal :wink: achter gaan zetten toch?
Nogmaals, het kwam op mij over dat de Pro 23 je enige smart controller in huis is, en dan was mijn gedachte en opmerking daar over, dat ik dat niet zou doen met een experimenteel apparaat in combinatie met een vrouw en kinderen, in andere woorden:

Daarna lees ik pas dat je veel meer apparatuur in huis hebt, en er verder geen rampen plaatsvinden.

En daarom noemde ik dit een beetje zinloos. Ik had de opmerking hierboven nooit gemaakt bijvoorbeeld. En ik kan niet in je huis kijken vanaf hier en zien wat je allemaal nog meer hebt draaien.

En je hebt alle recht om je zorgen te maken over bepaalde meldingen, en je mag daar zoveel vragen over stellen als je maar wil.

Ik zie nu dat ik onderstaande ook als humoristisch kan lezen, maar het kwam in eerste instantie als wat gefrustreerd of bezorgd over.
Da’s het nadeel van geschreven tekst, de ‘toon’ of iets is soms moeilijk te bepalen.

Zijn we nu weer okee?
Maar ik zou zelf nog steeds geen experimenteel domotica apparaat op een gezin loslaten hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

We zijn okee hoor :wink:
Komt bij dat ik een antwoord gaf terwijl ik de felbegeerde gratis Homey adapter aan het bestellen was.
En dat ging dusdanig lastig … ik kreeg elke keer een time out 1000 ms…
Alsof ik een app op de Homey Pro 2023 aan het installeren was :slight_smile: :wink: iets met gefrustreerd :wink: