Homey Pro 2023: Not enough memory to start the app

Ha; goeie input!

Aan opslagruimte (8 GB) van de HomeyPro23 heb ik altijd voldoende. Het geheugen (2 GB) zit vaak tegen de grens.

Klinkt voor mij een stap te ver :wink:

Het ziet er misschien ingewikkeld uit maar dat is het zeker niet.

Alleen om aan een dergelijk moederboordtje te komen is een ander verhaal

Verder heb ik er toen gelijk een ander koelblokje op gedaan wat er voor zorgt dat de CPU veel koeler blijft en dus langer hogere prestaties kan leveren. Scheelt ongeveer 10 graden en een koelblokje kost enkele euro’s

Mocht je advies willen hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

Vandaag heb ik een dergelijke melding gekregen. Vorige week had mijn Homey Pro (Early 2023, versie 12.8.0) hier ook al last van, maar dacht dat het toeval was. Nu toch even een nieuwe melding in deze community plaatsen)

Wat blijkt, de Philips Hue app werkte niet, alle Hue apparatuur wordt rood weergegeven. Een herstart van de Hue app op de Homey loste niets op. Herstart hele Homey wel.

Enig idee hoe we dit kunnen oplossen/voorkomen?

Na de reboot even gecheckt:

• Disk: 1.9GB van de 2.7GB
  • Mem: 1.8GB van de 2.0GB RAM

Kijk eens in Insights welke app(s) steeds meer geheugen gaan gebruiken na verloop van tijd
Voorbeeld

Dat kan er nl. voor zorgen dat er op sommige momenten onvoldoende vrij geheugen is.
App of Homey herstarten β€˜reset’ het te veel gebruikte geheugen weer, waardoor het probleem tijdelijk is verdwenen.