Homey Early 2019 of Homey Pro

Ik ben mij aan het orrienteren op het gebied van Homey en heb een aantal devices welke ik wil koppelen aan de Homey, wat ik nu heb is een Toon, Hue, Sonos, KaKu, Samsung wasmachine en wil dit alles uiteraard gaan uitbreiden. Ik denk zelf dat ik voorlopig aan de Easy 2019 wel voldoende heb, graag zou ik van jullie willen horen hoe jullie hierover denken, ik ben op dit gebied tenslotte een Nooby.

Homey easy verplaatst naar Nederlands.

1 Like

Heb hier een early 2016 al een paar jaar probleemloos draaien. 24 apps. Zo’n 40 apparaten en ruim 600 flows

1 Like

inmiddels een tijdje een early 2019 in huis gehad, maar het geheugen raakte toch aardig vol, in de toekomst ben ik ongetwijfeld van plan meer flows/apps/apparaten toe te voegen dus wat mij betreft de upgrade wel waard, al is 512mb extra geheugen wel redelijk prijzig met de 100 euro die je meer spendeert. ik had gehoopt toch iets meer functies/snelheid/bereik te krijgen. en waarom zit er geen usb C op? we leven niet meer in 2011

Begrijp ik hieruit dat je momenteel de pro in bezit hebt?

Nee in preorder uiteraard

Just for your information.
homey werkt op een Linux distrubutie, Linux wijst geheugen toe tot het helemaal vol zit, zelfs met maar 5 apps geïnstalleerd kan dit gebeuren, dus dat je geheugen “vol raakt” is volkomen normaal.
Ditzelfde gedrag zul je dus ook zien op een homey pro.

Alleen als je Homey merkbaar trager ziet worden is misschien kans op “te weinig geheugen”, maar kan ook andere oorzaken hebben.

Ben het met jou eens dat het een hoop geld is voor die 512 maar er zit dan wel een dual core processor in dus verwacht ik ook dat het apparaat sneller is, vanaf 15 apps geeft Athom zelf al aan dat het apparaat trager zal reageren. Gemiddeld wordt er 250 mb voor de Apps beschikbaar gesteld, de rest is dus voor het besturingssysteem en de flows, ik ga er toch nog een paar nachtjes over slapen, maar je hebt me aardig op weg geholpen.

Klopt, athom zegt zelf 20 apps en met de pro moet je er 40+ kunnen doen. Voor nu zit ik op 20 apps maar in de toekomst zal dat ongetwijfeld meer worden.

1 Like

Homey kan er wel iets meer hebben dan 20 hoor.

chrome_2019-02-15_16-43-00

1 Like

Heeft er ook mee te maken hoe groot de App zelf is, dat varieert gemiddeld tussen de 10 en 30 MB, maar als ik toch in moet stappen en moet een keuze maken dan neig ik eerder naar de Pro aangezien ik die 100 euro extra wel kan missen.

Dan zou ik dat gewoon doen ja. Er is alleen een hoop verwarring zoals @Caseda ook al aan geeft.
En als de Pro 40 apps aan zou moeten kunnen en ik draai er 56 op een gewone dan zal het haast geen problemen opleveren zou je zeggen. De waarschuwing is natuurlijk om Athom in te dekken zodat ze niet aangeklaagd worden.

Maar als ik van jou weer lees dat je er makkelijk 56 op hebt draaien zonder problemen, dan twijfel ik weer omdat ik verwacht er eigenlijk ook niet zoveel te installeren, maar dat is meer het onbekende voor mij, misschien als ik er straks een heb aangeschaft heb ik meer Apps geinstalleerd dan ik zou verwachten.

Dan zal ik het anders zeggen: Als ik er nu 1 zou gaan kopen kocht ik de Pro, gewoon omdat het kan.
Meer geheugen en meer snelheid, wie wil dat nou niet? Al was het maar voor het idee!

Bedankt voor het meedenken, zo zit ik er zelf ook wel in om uiteindelijk toch voor de Pro te gaan…:slight_smile:

1 Like