Nog steeds problemen met mijn Homey Pro 2016

Hallo, ik heb meerdere problemen gehad met homey sinds ik mijn 2016 van een vriend kreeg
sindsdien heb ik gemerkt dat de homey offline blijft gaan en niet bereikbaar is, maar alle flows en gegevensverzameling werken nog wel allemaal

Dus ik heb een paar aanpassingen gedaan hopend dat die zouden helpen.

upgrade van de voeding van de originele 5v 2Amps
naar een 5v 4 ampère power brick

dat leek niet te helpen, maar ik hield het toch op 4 ampère

dus toen probeerde ik externe antennes te maken om te zien of dat zou helpen, ik heb 2 externe antenna’s aan de achterkant gemonteerd

dat leek ook niet te helpen
toen geprobeerd homey support te bereiken en ik heb geen aankoopbewijs dus dat was ook niet een optie :expressionless:

maar hoe dan ook, ik bereik een beetje het einde van de weg, ik voeg wat foto’s van enkele gegevens toe en hopelijk kan iemand me helpen



Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Dat is meestal geen (W)LAN probleem, maar iets tussen de app en ‘de cloud’.
Kijk eens in Insights, of er een app is die (regelmatig) meer dan 50 of meer MB geheugen gebruikt.

Ik kan het nl. reproduceren door heel veel homeyscripts snel achter elkaar te starten, waardoor het geheugen van HS richting de 60 tot 80 MB schiet.
Daarna krijg ik steevast de “homey is offline” melding.

Een app wordt trouwens uitgezet als het meer dan 80MB gebruikt, en dan verdwijnt bij mij het ‘offline’ probleem ook weer.
Heb je wel eens apps die ‘zomaar’ worden uitgezet?

Als er niets mankeert aan het geheugengebruik van je apps,
probeer dit script eens ieder kwartier te draaien (als je Homeyscript hebt geïnstalleerd)

Hoi Peter,

ik heb snel even in mijn insights gekeken en zo te zien is er geen app die meer dan 50MB gebruikt

dus ik weet niet wat het dan is

met vriendelijke groet,
Suat