Homey Pro setup zonder internet

Hoi,

We hebben nog geen internet aansluiting in onze nieuwbouw. Nu wil ik wel alvast de flows en dergelijke instellen, apparaten en lampen kunnen bedienen etc. Juist met het idee dit smart te doen hebben we bijna alle fysieke schakelaars weg gelaten in de bouw.

Ik heb geprobeerd de Homey Pro met de router te verbinden maar dat lukt dus niet omdat er geen internet is.

Ik dacht dat de Homey Pro ook lokaal kon draaien?

Lokaal maar niet volledig zonder Internet.

Maar maak bijvoorbeeld op een Telefoon een HotSpot/AP met hetzelfde SSID en WW om te gebruiken tijdens de installatie. Kun je alles alvast installeren en klaar zetten, en als je die HotSpot uit zet, zet je daarna de router weer aan als AP voor alle lokale devices.

https://support.homey.app/hc/en-us/articles/22924537226268-Using-Local-Users-on-Homey-Pro

1 Like

First step: “Open the Homey Web App”

Which requires a working internet connection :thinking:

1 Like

Hoi, Ik ben net nieuw op het forum.
Bij mij is de Homey pro aangesloten op de router van mijn provider. Zowel via wifi als met een LAN kabel. En als ik de router losmaak van internet (met nog wel wifi aan) dan kan ik via mijn Homey app nog steeds mijn Homey pro bedienen. En de flows bekijken, etc.
Dus daar heb ik geen internet aansluiting voor nodig. Maar wel een verbinding tussen mijn telefoon en mijn Homey pro ( in mijn geval WIFI).

1 Like

Tenzij je met een ‘local user’-account werkt, dan zal Homey om een gegeven moment (ik meen na 2 weken) je login willen verifiëren. Daarvoor is wel een connectie naar de servers van Athom nodig. Heb je die niet, dan verloopt je login en heb je eerst weer connectie met internet nodig.

Als je werkt met een local user dan kun je (alleen) via de web app lokaal inloggen op je Homey, waarvoor een internet verbinding niet nodig is. Deze optie is (nog) niet beschikbaar via de mobiele app. Zie dit artikel uit Athoms kennisbank voor meer info over local users.

Echter ook dan kan het zijn dat Homey of apps die draaien op Homey internet toegang nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan alle apps die (WiFi-)apparaten bedienen via de cloud i.p.v. werken op basis van lokale communicatie (zoals Zigbee en Z-Wave).

Uiteindelijk heb je in de meeste gevallen op een bepaald moment een werkende internetverbinding nodig.