Internet storing - Homey pro 2023 onbereikbaar?

Beste Allen,

Vast een hele domme vraag. Maar afgelopen nacht zijn er aangekondigde werkzaamheden geweest en voor zover ik weet zit de hele wijk nu zonder glasvezel internet. Allemaal niet heel spannend. Maar wat me wel opvalt is dat homey niet meer bereikbaar is. Alles op mijn netwerk doet het (lokaal). Ik kan ‘verbinden’ over LAN met mijn homey pro 2023. Ik zie het groene vinkje en ik zie wie er thuis is met foto en wie niet. Echter. AL het andere (flows, dashboards, apparaten, instellingen, etc) kunnen niet worden geladen. Ik merk wel dat Homey nog ‘gewoon’ draait. Alle aansturing blijft lokaal werken. Displays worden geüpdatet etc.

Echter, ik was in de veronderstelling dat ik homey bij een internet storing Lokaal kon worden benaderd? Heeft iemand hier meer info over? Ik draai de laatste firmware. Homey is verder niet te benaderen over wifi en LAN en niet via app danwel website. Dank!

Zover ik weet kan lokaal benaderen van je Homey:

• Via de lokale versie van de web app. Hiervoor dien je wel eerst een lokale gebruikersaccount te hebben aangemaakt via de cloud web app;
  • Via de mobiele app, mits die lokaal kan verbinden met je Homey. Als dat niet lukt, vanwege je netwerkinstellingen, loopt de verbinding via de cloud.

Welke apparaten kunnen niet meer worden geladen? Gebruik je alleen cloudapparaten? Ook als je condition cards gebruikt in je Flows die bijvoorbeeld een weer-service gebruiken, kan de Flow ook niet goed werken.

Ik heb meer dan 500 apparaten. Zeker 400 er van zijn lokaal (LAN direct, z-wave en zigbee.

Ik heb een lokaal account aangemaakt maar dit lijkt niets te doen.

Dit is wat ik in de app zie (na het groene vinkje van ‘verbonden’. Via de webinterface krijg ik niets geladen (LAN IP adres /web). Dank voor ieders suggestie!

Ps. Het is me gelukt online in te loggen via de browser via local account. Ook nu alleen maar ‘goedemiddag’ en time outs op elke flow, apparaat of widget. Ook insights blijven leeg (niet 1 variabele te zien. Leeg scherm)

Heb je VLANs of Client Isolation aan staan? Dat kan problemen veroorzaken met lokale verbindingen. Ik kan de Homey ook niet lokaal gebruiken als het internet eruit ligt vanwege client isolation

Goed punt. Heb ik niet aan ataan. Ook al even via een switch 1 op 1 geprobeerd te verbinden maar ook dit werkt niet. Ondanks dat zie ik in huis overal activiteit van Homey (van zonnewering tot vrijgave laadpaal).

Even ter info.
Enkel v.w.b. de mobiele Homey app: wellicht is je authenticatie verlopen. Deze wordt om de 2 weken gecheckt via de Athom cloud.
Als die twee weken nou nu net voorbij zijn, dan moet je helaas wachten totdat je weer internet hebt voordat je Homey weer kunt benaderen (middels de mobiele app).

Ahh, daar was ik niet van op de hoogte. Ik dacht, 2 iPhones, 2 MacBooks en een iPad… 1 zal er toch wel bij kunnen maar geen van allen krijgen contact met Homey.

Goed te weten dat ik dus toch meer cloud afhankelijk ben dan ik me realiseerde.

Ik bedenk me nu net dat je een manager account voor jezelf zou kunnen toevoegen, en met deze even inloggen, maar pas over een week.
In deze wellicht simpele gedachtengang (& aanname), zie ik de mogelijkheid om in ieder geval Homey nog een week te kunnen benaderen via je “reserve” account.

Tip: de lokale web app werkt op ieder apparaat met een browser, maar dingen als o.a. Energy en Dashboard kun je daarmee niet benaderen/gebruiken :relieved_face::face_with_peeking_eye:

Dat is ook interessant, dank!

Hoe moet ik die lokale web app openen? Ik kan inloggen maar dit is wat ik zie?

Is een beetje wiebelig idd.
Ik tik altijd eerst op het “Home” icoontje links, en dan doe ik via de browser de pagina opnieuw laden.
Probeer het ook eens via een privé tab, dan moet alles “vanaf nul” worden geladen.

Via:

• http://A.B.C.D/web/, of
  • https://A-B-C-D.homey.homeylocal.com/web/

Waarbij A, B, C, D de getallen van je Homey’s lokale IP-adres zijn.

Duidelijk. Ik kom op die website en ik kan met mijn locale login ‘inloggen’. Maar alles er achter is leeg en time-out. (Zie eerdere screenshots. Ik kan behalve de namen van de actieve accounts niets meer zien dan lege velden en time-outs.

Dank voor ieders tijd om mee te denken! Ik ben me er nu van bewust dat hoe perfect de homey omgeving ook is ik een zeer grote ‘kwetsbaarheid’ heb geïntroduceerd waar ik iets mee moet. (Ook met ‘privé venster)

Hmm. Ik heb al iets verder. Ik heb standaard WIFI en LAN verbonden. Op BEIDE IP adressen krijg ik dit vreemde gedrag. Disconnect ik LAN dan is het gedrag op het wifi kanaal NIET anders. Maar zet ik het SSID van wifi voor Homey uit dan kan ik ineens een minuut of 5 later via LAN gewoon met Homey verbinden zoals anders. Zet ik de SSID weer aan dan is het gelijk weer wat het was. Ontoegankelijk. Kortom. Lijkt een issue met de dubbel verbonden netwerk interface?

Kan ik ergens zien hoe lang ik nog van die 2 weken over heb voordat ik er niet meer in kan? Nogmaals dank allen voor jullie hulp!

Nee, dit is niet mogelijk