Homey Pro - model 'Early 2023'

Het is mij nog niet helemaal duidelijk. De stekker eruit werkt bij mij ook meestal niet meteen, maar het lijkt wel noodzakelijk. Want als ik daarna een reboot via de app doe, krijg ik zigbee wel weer aan de praat.

Ik zie inderdaad 2 op de changelog site staan.
Als ik naar updates zoek, vindt ie alleen rc51. Als die er eenmaal op staat zegt ie dat er geen nieuwe updates meer zijn. Heeft dat er mee te maken dat er 1 experimental is zoals je schrijft? Is dat dan idd rc53?

Ik heb begrepen dat alle zigbee devices opnieuw gekoppeld moeten worden na migratie. Daarover heb ik twee vragen:
-klopt het dat ze daarna weer herkend worden in de oude flows en onder dezelfde device names?
-hoe koppel ik ze opnieuw? Device resetten? Alleen wakker maken? Als nieuw device aan homey toevoegen?

Ja,

Klik op de Device en Selecteer Repair

image
(Of Mobiel … Try to Repair)
Volg de reguliere pairing instructie,

1 Like

Had ergens anders al een response hier op gehad, is nog niet implemented voor de HP2023

Ik kom niet bij al mijn Zigbee devices de repair-optie tegen in het menu. Kun je dat verklaren?
Ik zie deze mogelijkheid wel via mijn Hue-devices, maar ik heb de Hue-devices via de Hue-bridge gekoppeld aan mijn Homey. Dan heb ik voor deze apparaten de repair-optie toch niet nodig?

Nou… hier moet ik het mee doen…
Ze bedanken mij voor mijn geduld terwijl ik die helemaal niet heb. krijg geen eens antwoord op de vraag waarom ik overgeslagen word… Mijn ordernummer is 49130.
Hoe moet ik hier nog positief over zijn :frowning:

man man man


Eind vorige week hebben we onze verzendpartner opdracht gegeven om alle pre-orders te verzenden, tot en met order #58300.

Door het grote aantal bestellingen dat verzonden moest worden duurde het helaas langer dan verwacht, en er wordt nog steeds hard gewerkt om de resterende pre-orders te verzenden. We verwachten dat dit proces in de komende dagen zal worden afgerond.

Wanneer jouw individuele bestelling is verzonden, ontvangt u een tracking link zodat u weet wanneer u uw Homey Pro (Early 2023) kunt verwachten.

Voor nu is dit alles wat ik voor u kan doen, daarom sluit ik uw ticket.

Bedankt voor je geduld en ik wens je een fijne dag!

Dat antwoord geven ze toch? Ze hebben een partner opdracht gegeven om alle bestellingen van 1e tot zoveelste te verzenden. En dat duurt even en gaat binnen die batch niet op exacte volgorde. Prima bericht als je het mij vraagt.

2 Likes

en waarom zouden ze dan niet bij de eerste beginnen? ze slaan dus mij eerst over, doen dan een paar (meer dan 1000) orders… alle logica ontgaat mij.

wat ik krijg is gewoon een copy-paste antwoord, die ze sturen naar mensen die een order hebben van boven de 58300… daar hoor ik dus niet bij.

Bij deze wil ik Athom even bedanken voor al het harde werk. De Homey pro 2023 werkt met de configuratie die ik bedrijf perfect. Buiten het feit dat met de migratie alleen de advanced flows werden gekopieerd en ik de normale flows handmatig moest toevoegen werkt de nieuwe Homey perfect. Geen issues verder.
Chapeau!!!

5 Likes

Zo’n verzendpartner heeft gewoon 1000 (of zo) apparaten liggen die verstuurd moeten worden, en dat duurt even. Ze worden echt niet netjes op volgorde gelegd, het is een kwestie van afstickeren, scannen en in de bakkenwagen.

Ja, ik denk dat ze die van jou als laatste versturen. Gewoon om je te pesten. Ze lezen mee!

11 Likes

Denk je dat ze alle orders op 1 pallet stoppen en deze vervolgens exact op volgorde gaan bezorgen?
Lijkt mij stug in ieder geval….

Ik heb ook een order in deze reeks (50xxx) en heb helaas ook nog niets ontvangen.
Natuurlijk had ik ook gehoopt dat ik ‘m vorige week had gekregen, maar dat is niet zo. Gewoon even geduld, wat maakt het uit als het een paar dagen langer duurt?

1 Like

een lijst zal ongetwijfeld digitaal zijn. en die drukt toch gewoon in volgorde af… het had gewoon heel simpel kunnen zijn.

dat geloof ik direct. Ze willen mij ook geen support geven voor de mega instabiele homey uit 2016 die ik nu heb… dus sja, het zal vast persoonlijk zijn.

Denk je werkelijk dat er één persoon is die pakketje voor pakketje afhandelt? Want dan moet ik je teleurstellen.

1 Like

Als je niet alle info hebt kun je ook niet de Logica redeneren.

obv Homey Pro (Early 2023) - Community Order Tracker zijn van 226 orders in de tracker er ~19 verstuurd…
Als ik dat extrapoleer misschien ~ 10%?
Oja en die info is niet geverifieerd…
Je kunt alles in die tracker plaatsen wat je wilt. (Sorry, geverifieerd :wink: )

Ik ben blij dat ze zo efficiënt werken, voor de Homey Pro (Early 2023) een stabiele firmware en Mobile App hebben heb jij hem vast ook. Laat ze hun tijd maar aan echte problemen besteden.

Sorry dat ik het vergelijk maak maar vanochtend bij de bakker was het al hetzelfde, maar wel veel gezelliger.

1 Like

nou… ik heb de ipad app alweer terug naar de oude gezet want de ipad (m2) app doet werkelijk helemaal niets.
alles schiet in de hoezel als je ook maar iets doet.

wat betreft logica… FiFo… dat is logica. Gewoon kriskras door elkaar, niet. Heel veel info heb ik dus niet nodig.

En… efficiënt werken is dat je het juiste antwoord in 1x geeft. Niet negeren en standaard antwoord geven waardoor je een reactie kunt verwachten en weer opnieuw moet beginnen.

Hoe je tot die conclusie komt, is mij niet geheel duidelijk. Waaruit maak jij op dat ik denk dat 1 iemand iets doet? Je kunt zelfs met 5000000000 mensen 1 lijst van a tot z afhandelen.

En hier gaan we toch even een klein lijntje trekken.
Ik snap dat je boos bent op Athom omdat hun verzend partner niet hard genoeg werkt.
En ze je niet goed helpen op je issues met je huidige Homey Pro. (je eigen houding zou hier best wel eens een reden voor kunnen zijn).

Maar het is totaal onnodig om je boosheid op de community (die jou probeert te helpen) bot te vieren.

4 Likes

thnx… maar tis absoluut niet persoonlijk tegen de mensen hier hoor!! begrijp me aub niet verkeerd… met de mensen hier zie ik het niets anders dan een gesprek. Volgens mij mag dat op een forum. Ik heb geen boosheid tegen de mensen die reageren hoor… no worries! sorry dan als dat zo overkomt. Ook al heb ik wel het gevoel dat ze mij aanvallen, alsof ik niet mijn mening mag geven, mijn ervaring mag delen… en dat zelfs in mijn eigen topic ook nog…