Homey Pro - model 'Early 2023'

Je krijgt een email waar ze nog een bevestigen vragen of je adres correcte is.

Zijn er meer mensen waarbij Zigbee geen mesh netwerk lijkt te maken? Ik heb ongeveer 95 zigbee devices, maar kan via developer tools geen mesh netwerk vinden. OF er is simpelweg geen mesh netwerk, OF dit wordt nog niet visueel weergegeven op de nieuwe Homey… Iemand enig idee? So far lijken wel alle devices te reageren…

1 Like

Ik heb hetzelfde, geen mesh inderdaad. Niet alles werkt bij mij overigens. Mijn Aqara opple switches lijken het niet te doen. En ik heb een Aqara double relay switch die ik niet kan bedienen. Het re-pairen was wel gelukt.

Ik ga er stiekem van uit dat het simpelweg niet wordt weergegeven maar wel gebeurt. Is nog wel meer dat niet werkt, waaronder het aanpassen van zigbee channel

Hmmm thanks. Hier beginnen de eerste sensoren en slimme stekkers het ook te begeven… Dus vraag me af of er uberhaupt een mesh netwerk wordt opgebouwd.

Nog een ander puntje; zijn er al mensen die webhook werkend hebben? Ik heb in al mijn webhooks richting Homey het cloudid vervangen maar webhooks komen niet aan…

EDIT: Ik heb gevonden dat de webhook naar een nieuwe Homey er anders uit ziet dan een webhook naar een oude Homey. Op de nieuwe Homey is dit:

https://webhook.homey.app//

waar dit op de oude Homey dit was:

https://.connect.athom.com/api/manager/logic/webhook/

Hij is dus wat korter geworden…

Vreemd dat ze dat niet bekendmaken, maar het staat al een poos bij de flowkaartjes “tooltips”

Lokaal:
http://[homey-ip-adres]/webhook?event=jouw_event&tag=jouw_tag

Bijv. http://192.168.1.123/webhook?event=jouw_event&tag=jouw_tag

Help

Na een reboot op de homey pro 23 werkt zigbee niet meer

Krijg de melding zigbee niet beschikbaar
PTP helpt ook niet en kan het netwerk ook niet resetten
Wat nu ?

Hier staan al veel reacties op jouw vraag.

Yup ik heb het gezien

Is dus een bekend probleem schijnbaar ?

Staat op de pagina hieronder nog niet vermeld, maar ik zou t ook even ‘officieel’ via het beta formulier melden, Emile kan niet alles in z’n eentje processen denk ik :wink::upside_down_face:

1 Like

Heb ik gedaan !!! Ook nog een support ticket ingediend

Maar ik begrijp dat dit probleem al een tijd bekend is maar er dus nog geen oplossing is ?

Ik lees dat meerdere mensen er last van hebben maar sommigen ook weer niet ?

Dat is toch gek, als het iets in de software is zou iedereen er last van moeten hebben toch ?

Top.

Tja, het zouden misschien verschillende batches kunnen zijn, als het geen generiek probleem is, maar wel bij een x aantal voorkomt.
Ik weet niet of de developers er ook last van hadden, maar ik hoor pas sinds gisteren over dit zigbee issue.
Ik neem aan dat Athom op de hoogte is, maar 't zal niet binnen een paar dagen opgelost zijn, gok ik. Maar mss is het een kleinigheidje en snel verholpen middels een FW update.
In bijna alle updates is wel een of meer zigbee fix(en) te vinden trouwens.

Heb je de stekker er al eens een kwartiertje uit gehad? Niet geschoten…

Nee dat nog niet

Met welke frequentie komen de updates ?

Ik heb er ook last van. Tevens een ticket ingediend. Na iedere reboot valt zigbee uit. En de ene keer werkt zigbee weer na het stroomloos maken van de HP23 en de andere keer weer na nog een (of twee) keer rebooten. Heel vaag probleem…

1 Like

Geen flauw idee. Aan de rits rc nummers te zien lijkt het wel zo om de paar dagen gemiddeld.
Als het goed is word het op je tijdlijn gemeld als er nieuwe fw update is geïnstalleerd?

Verschilt van 3 per dag tot elke 3/4 dagen.

1 Like

Vandaag Zondag waren er 3 :wink:
ééntje is verwijdert en 1 gelimiteerd tot Experimental…

1 Like

Ik voel iig niet alleen haha

Maar haal jij dan de stekker eruit of puur reboot in de app

Dat laatste werkt namelijk niet bij mij

Duidelijk wel tof om te zien dat ze er bovenop zitten

Nu ik toch aan het klagen ben

Zijn er ook problemen bekend met de ethernet adapter?
Deze geïnstalleerd gisteren herkende m ook maar dan wordt m’n homey onbruikbaar / enorm traag.
Hue lampen onbereikbaar middels hue bridge
Als ik de ethernet adapter los koppel en alleen via WiFi werk werkt het super snel !