Homey Pro - model 'Early 2023'

:partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

En sorry voor degene die 'm nog niet hebben!

Als je setup problemen hebt, zet dan je WiFi van je telefoon uit en probeer het opnieuw. Dit was ook zo bij de bridge.

De Homey App (iOS) lijkt helemaal geen ondersteuning te bieden voor de 2023. Kan ook niet vinden welke versie de app heeft. Maar kan daar alleen de Bridge of de (bolletje) Homey Pro instellen. Ik lees ook dat je de Alpha versie 7.0.0 van de app moet hebben, maar daar moet je voor uitgenodigd worden?
Dus ja, ik heb setup problemen en geen idee hoe verder. Nu heb ik alleen een mooie ademende blauwe ring als nieuwe feature :face_with_raised_eyebrow:
Maar ik heb 'm al wel :laughing:

je hebt een mail gehad met instructies?

We know you cannot wait to unbox your new Homey Pro, but please read this first. :eyes:

To set up the new Homey Pro, you need to install the new Homey app for iOS & Android. It’s currently in public beta, and it’s easy to get, so go ahead and install it first. You cannot set up the new Homey Pro without it.

18x18 Install for iOS
18x18 Install for Android

1 Like

Lees je mail anders even door :slight_smile:

1 Like

Thanks! Lekker bezig. Alles uitpluizen terwijl het in m’n eigen mail zit…

Vanochtend ook de HP23 ontvangen. Meteen de huidige Homey Bridge afgekoppeld, Flightdeck + versie 7 vd Homey app geïnstalleerd en aangesloten.

Kom alleen niet verder dan de blauwe ring. Wifi op telefoon al uitgezet. Geen verschil. Als ik naar Bluetooth ga op iOS dan geeft ie ook een vreemde foutmelding.

Als ik de daarvoor verwijderde Bridge weer aansluit wordt deze wel direct gevonden en kan ik door de setup heen.

Suggesties?

ik zit op 51240 maar heb ook nog geen mail ontvangen helaas :pensive:

Als ik direct naar BLE ga, dan krijg ik dezelfde melding.
In V7 van de app de bovenste regel aanklikken (met de naam van je oude Homey als je die hebt), dan kom ik bij HP23 toevoegen. En daarna kreeg ik de melding ‘gevonden’.

Perfect, dat werkte! Nu zit ik alleen met twee Homeys, waarbij de HP23 geen enkele instelling of device heeft overgenomen. Ook het premium abo zit op de vorige Homey.

Het premium abonnement is alleen maar relevant voor Homey Cloud, niet voor Homey Pro. En er is geen migratiepad van Homey Cloud naar Homey Pro (oud óf nieuw). Je zult dus opnieuw moeten beginnen.

1 Like

Ik ben volledig vanaf scratch begonnen (mede doordat ik nog met normale flows werkte en nu een mooi moment is alles bij de schaven).

Tot nu ben ik eerlijk gezegd erg onder de indruk van wat er wel werkt (mag ook wel eens gezegd worden). De nieuwe Homey is vlot, veel apps zijn (mede dankzij de community dev’s) beschikbaar en Advanced flows zijn een verlichting itt normale flows.

5 Likes

Ik heb inmiddels al mijn zigbee lampen en stekkers met de nieuwe Homey verbonden. Dat ging redelijk soepel. :+1:

Ik moest Homey echter herstarten omdat ik zag dat ik de ethernet adapter niet goed verbonden had.

Sinds de herstart krijg ik de melding; “Zigbee is niet beschikbaar” terwijl Homey al ruim een kwartier geleden is opgestart. Weet iemand of dit normaal is, en zo ja hoelang ik nog moet wachten?

Tevens is Homey nu met zowel wifi als ethernet verbonden. Ik zag hier iets over voorbij komen in een mailtje van Athom. Doordat ik mijn ethernet adapter niet goed aangesloten had zitten heb ik hem geconfigureerd via wifi. Nu zijn ze echter beide verbonden. Is wifi niet uit te schakelen?

@Marcel_Visser Als Zigbee niet beschikbaar is na een herstart, probeer dan de stekker er opnieuw in te steken.

1 Like

Ik heb ook een ethernet adapter

Wanneer ik die aansluit en setup begon vind homey deze ook en kan ik ook verbinding maken
Wanneer ik dan een back up terug zet dan is het heel langzaam met downloaden (hele middag) en uiteindelijk is de backup mislukt

Wanneer ik enkel op WiFi zit is de back up zo gedownload

Wat is er mis ???

Iemand de Nuki Direct app werkend gekregen op de HP2023…(laatste versie van github via CLI ) toevoegen van het slot gaat allemaal goed maar loop daarna tegen de error “Could not get device by id”

Dat heeft gewerkt. Thanks!

Ik snap dat de app nog beta is maar klopt het dat ik dark mode mis?

Ja

1 Like

Oh nog een vraag, ik krijg m’n Homey niet verbonden met m’n 5ghz. Alleen 2,4ghz. Ik heb een knappe en vrij nieuwe TP-link WiFi 6 router. Meerdere dingen geprobeerd.

Iemand dezelfde ervaring toevallig?