Homey Pro (Early 2023) - communiceert via Wifi in plaats van LAN

Ik had begrepen dat het IR signaal ‘een stuk sterker is’ dan de 201x modellen. Misschien dat het signaal dan, naast rechtstreeks, met 'n pietsie vertraging via via via aankomt, en op die manier een 2e trigger geeft.
Misschien is het een idee de Homey eens buiten ‘direct zicht’ plaatsen en dan nog eens proberen?

toevallig je oude homey ook nog aan staan?

Heb ik ook al aan gedacht. Heb de Homey al in hoeken en plekken geprobeerd. Of er komt geen signaal door of dubbel. Dus dat is ook niet het probleem.

Ja, maar in een ander vertrek.

18 posts were split to a new topic: Homey Pro (Early 2023) - LED Ring ademt ROOD — Homey Pro has crashed

Mareratie: Topic titel aangepast aan wat denk ik je belangrijkste vraag is,

van: Homey Pro 2023
naar: Homey Pro (Early 2023) communiceert via Wifi in plaats van LAN

dit m.b.t. eerste twee puntjes hier: Welcome to the forum!

Volgens mij staat dat hier:

  1. Turn off the original Homey. This is important because two Homeys with the same settings might conflict.

en

Why do I need to power off the old Homey?
Z-Wave and Zigbee, two wireless protocols that Homey uses, create their own internal mesh networks to manage the devices. These networks can only have one Homey in them to control everything. Having two of them with the same network details will likely cause conflicts. To be sure, you can reset the old Homey to factory settings afterward.

1 Like

2 posts were merged into an existing topic: Homey Pro (Early 2023) - LED Ring ademt ROOD — Homey Pro has crashed

Hoe zou je de Lan adapter verkeerd aan kunnen sluiten?

Mvg
Andre

Da’s niet zo moeilijk:
Door het korte kabeltje van de ethernetadapter in je Homey te pluggen en de lange (losse) kabel van de adapter in de ethernetadapter. Dat is dus niet de juste manier. Er zijn al ettelijke topics over vol geschreven… :slight_smile:

Dit is de enige juiste:


Zie ook:

2 Likes

Bedankt voor de terug koppeling.
Ik had idd toch verkeerd om aangesloten, verklaar ook het netwerk probleem.

De HP23 is mijn eerste Homey en zal nog veel fouten maken
Weet je ook waar ik het een en ander terug kan vinden waarom mijn advance flows niet willen starten, terwijl ik ze met de hand start ze het wel doen?

Al vast bedankt

Mvg
Andre

Geen probleem.
Gebruik wel altijd eerst de zoekfunctie hier in de community. Over verkeerd aansluiten van de ethernetadapter is al veel geschreven nl.
Hoeven wij niet steeds hetzelfde te antwoorden en jij kunt meteen verder… :wink:

Zelfde geldt ook voor je flows. Zoek eerst even goed in de community en post anders hier gerust je vraag. Probeer in het juiste topic te posten en als die er echt niet is een nieuwe te maken.

Geef dan wel altijd zo veel.mogelijk info en deel vooral je flow, want met bovenstaande info is het helaas onmogelijk om je verder te helpen…

Idd zonder een screenshot van je flow is er natuurlijk nog niets zinnigs over te zeggen.

Hier ter inspiratie een advanced flow overzicht en vragen topic: