goede avond,
Ik maak nu al een paar maanden gebruik van mij homey pro 2023 en ik blijf maar het probleem hebben dat mijn homey op offline gaat random zonder dat hij weer terug connect.
Contact gehad met Athom hierover maar die geven indirect mijn wifi netwerk de schuld en dat zou kunnen maar ik heb vrijwel alle voorgestelde adviezen hieronder opgevolgd:
- Zorg ervoor dat Homey Pro te allen tijde verbinding maakt met één vaste acces point, zonder de mogelijkheid om tussen acces points te wisselen.
- Geef Homey Pro een statisch IP-adres.
- Probeer uw 2,4 GHz en 5 GHz op te splitsen in afzonderlijke SSID’s om te voorkomen dat er tussen de protocollen wordt geschakeld. Als u de banden niet kunt scheiden, schakelt u alle bandstuuropties uit om te voorkomen dat u tussen de banden schakelt.
- Verbind Homey Pro met een toegewezen 5GHz-band. Omdat BLE en de 2,4GHz Wifi zich op dezelfde frequentie bevinden, kunnen ze elkaar verstoren.
5.In sommige gevallen hebben we gemerkt dat een defecte voedingsadapter of USB-C kabel instabiliteit in de WiFi-verbinding kan veroorzaken. Zou je de Homey Pro kunnen aansluiten met een andere power adapter? Zorg ervoor dat deze 5,2 V en minimaal 2 A (2000 mA) heeft. Lost dit je problemen niet op, probeer dan een vervangende USB-C kabel.
mijn laatste redmiddel is een ethernet adapter van 29euro aanschaffen maar naast dat ik dat ik wel vind dat ik genoeg heb geïnvesteerd in het apparaat zelf dan moet ik mijn homey in de meterkast zetten naast de router wat ik eigenlijk niet wil.
Iemand dezelfde problemen ondervonden en wellicht een oplossing gevonden die nog niet hierboven genoemd is?
voor mijn wifi gebruik ik een TPLINK DECO XE75 router
alvast bedankt,
Martijn