Homey Pro 2023 offline i app?

Glad i hÄgen kom de efterlÀngtade paketet med min nya Homey Pro 2023!
Installerat Ä uppdaterat Ä en regnbÄgsfÀrgad ring lyser upp den


Men
 varför gĂ„ bra nĂ€r det kan jĂ€vlas :slight_smile:

I appen kommer jag in nÄngÄng dÄ Ä dÄ Ä kan lÀgga till exempelvis en enhet för att sedan vips nÄr jag inte den Ä i appen stÄr det Offline!? Har bÄde Wi-Fi Ä ethernet kabel!?

Vad gör jag för fel??

Du Àr inte ensam, jag har exakt samma problem.

Samma problem,anvÀnder wifi

NÄgon som kommit fram till ÄtgÀrd? Jag har en sprillans ny Home pro och har samma problem och anvÀnder ethernetadaptern.

1 Like

Upplever samma hÀr med med helt ny Homey Pro 2023
 sjukt irriterande :smiling_face:

Samma hÀr. Ser att den fortfarande Àr ansluten till Wi-Fi, fast det gÄr ingen trafik till Homey:n. SÄ gissar att det inte Àr nÀtverksproblem.

Jag löste det genom att enbart köra Wi-Fi, försökte först hitta nÄgonstans i Homey att stÀnga av Wi-Fi dÄ jag hellre skulle vilja köra trÄdat till den!

De verkar som att det blev en ip-konflikt dÄ bÄda trÄdat Ä wifi fick samma Ip-nummer.

Vissa rekommenderar fast IP i routern, sĂ„ sĂ€tt en fast IP för t.ex wifi’n MAC adress.
Alternativt en annan fast IP för Àven ethernet dÄ.

DÄ bör ju bÄda funka.

Tog i dag och testade att sĂ€tta en ”Fast” ip - adress till Homey Pro 2023. Och verkar fungerat klockrent hittills :+1:

MÄste testa jag med! Just nu har den legat offline hela dagen, trots omstart? JÀkligt störande

1 Like

För min del hÀnde nÄt i och med uppdateringen till 10.0.1 - sen dess varit uppe och stabil.

1 Like

Jag kör enbart Wi-Fi och har samma problem. Dock brukar jag inte starta om Homeyn utan det rĂ€cker att trycka ”försök igen” 5-10 ggr typ
 kan vara sĂ„ att Homeyn startar om och att jag under tiden inte kan logga in. Samma sak hĂ€nde inom 5-10min vid 2-3 tillfĂ€llen (jag lĂ„g under huset i krypgrunden (trĂ„ngt och bökigt som 17) för att fĂ„ nĂ„gra uttag att lira med HP23, dĂ„ jag hade dessa mot Bridgen tidigare). GĂ€llande appversion har jag 7.3.0 (1253) via testflight. HP23 har version 10.0.2. Frustrerande


Vad Àr tÀckningen i husgrunden. :thinking: Alltsomoftast behöver man gÄ igenom sitt wifi-nÀtverk hemma.
Kolla att kanalerna inte stör varandra och t.ex grannens nÀt har samma.

Repeatrar Àr ett gissel dÄ de sÀnder pÄ samma kanal som de tar emot sÄ kan ge störningar tillbaks.

Hej!
Hur har ni satt in nÀtverksadaptern? har ni den korta Àndan in i Homey?
Jag hittade en instruktion att den lÄnga sladden ska gÄ in i Homey:n och den korta ska sitta i laddaren.
Det löste mitt problem. Har inte haft nÄgra meddelande sedan jag vÀxlade hÄll pÄ sladden.
hoppas det funkar för er med

mvh Thomas

Har lagt in ett svar i trÄden

Testa att vÀnda sladden om du inte redan har den rÀtt.
LĂ„ng Ă€nda in i Homey och kort med nĂ€tverksadapter in i ström kontakt

Mvh Thomas

Jag har samma problem(pÄ wifi), trots fast IP. DÄ och dÄ gÄr det inte att nÄ homey. Inte ens lokalt i nÀtverket med ping. Jag har lÀst att det kan orsakas av att homey vÀxlar mellan olika accesspunkter i wifi nÀtverket alltsÄ om man har ett mesh nÀtverk. Jag tÀnker prova att bara ha en accesspunkt aktiv och se om det hjÀlper, men inte hunnit testa Ànnu. Ett annat spÄr Àr att den kopplas frÄn nÀr den hoppar mellan 2.4Ghz och 5Ghz wifi om möjligt kan man testa att bara köra pÄ ett av banden.

Samma problem för mig, kÀnns som Homey borde skriva nÄgot om. För mig hjÀlpte det genom att avaktivera Mesh för just Homey Pro sÄ att den inte försöker hoppa mellan noderna

NÀr de gÀller trÄdlöst sÄ kan mÄnga saker störa den sÄ om man kör 2.4Ghz sÄ kan en mikrovÄgsugn störa WiFi och det kan finnas saker som skÀrmar av Wifi sÄ kör trÄdat sÄ mycket som ni kan och WiFi bara om inget annat finns men sÄ fÄr man leva med att det inte alltid fungerar bra.

NÄgon som har fler förslag? Har provat allt i trÄden utan resultat.