Help na 3 jaar geen werkende backup

another modem restart solved the problem

Help ik gebruik al jaren de backup maar die geeft nu een foutmelding met terug zetten van elke back-up. Na het wachten is er wel weer een draaiende homey maar de standaard HUE app is corrupt.

Mijn sensoren zijn niet meer bereikbaar en ik kan geen kamers selecteren om aan of uit te doen. Ook het verwijderen en opnieuw installeren van de HUE app geeft geen resultaat.

Ik weet me geen raad omdat de ik denk dat de backup corrupt is. Als ik de homey opstart zonder backup kan ik HUE installeren maar ook geen mogelijkheid om kamers te selecteren om lampen aan of uit te zetten.

Geen idee wat er kapot is, mijn homey of mijn HUE bridge.

Dit is een community forum. Je moet een support request bij Athom indienen als je hulp hierbij nodig hebt.

1 Like

Hey Jeroen! Peter D. hier.

Da’s mooi klote, op z’n Hollands gezegd.
De backup bewaart geen apps, enkel de info over elke apps je had geïnstalleerd.
Bij een restore download Homey nieuwste versies van je apps (mits ze nog inde store staan)… Tja, het is wat het is. De Hue app kan theoretisch niet corrupt worden teruggezet.
Maar ja, als jij een oudere versie had draaien welke prima werkte, en de nieuwste versie doet dat niet… Da’s een lastige.

Is er een mogelijkheid dat je je Hue hub bij een Homey eigenaar ergens in de buurt kan proberen te koppelen, om e.e.a. uit te sluiten?
Just a brainfart :wink:

Sowieso een mail op hoge poten richting de fa. Athom sturen :grimacing:
Oh nee, dat mag niet meer.
Dit loket moet je hebben:
https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360015784034-Submitting-a-support-request

1 Like

Thanks Peter voor je hulp (als altijd).

Het probleem lijkt verholpen ik heb weer toegang tot de HUE bridge na wederom een herstart van de modem. Ik was al 2 dagen aan het stoeien en geloof dat het nu wel klopt. Moet nog het hele huis doorlopen maar vraag om hulp. Best lastig om op zolder te komen zonder traplift.

Alles komt altijd weer goed.

1 Like