Can't restore my back-up / backup herstel gaat fout

Goedemiddag,

Ik heb sinds dit weekend een groot probleem…

Homey was niet meer te benaderen ook niet na een reboot. Ik heb vervolgens ervoor gekozen om een back up te herstellen.

Homey heeft de backup gedownload en is gaan updaten en herstarten. Helaas komt homey niet meer terug.

Ik draaide 8.1 (back up is ook als laatste gemaakt op 8.1) maar inmiddels is Homey naar 10.1 geupdate zie ik in de portal. Ondanks dat is homey nog steeds niet bereikbaar maar heeft klaarblijkelijk wel met de athom servers gesproken.

Het vreemde is dat als ik Homey “als nieuw” instel hij wel direct op komt en weer configureerbaar is.

Help?!

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Hier het gedrag van de app.

@Marco Dit had ik gisteren met mijn homey pro 2023 ook. De hele avond mee bezig geweest, maar uiteindelijk gelukt, nadat ik homey terug had gezet naar factory settings en de oudste backup had teruggezet. Gelukkig niet al te veel kwijt, alleen wat dimmers repareren. Gek dat hij de backup van eergisteren niet slikte, kreeg ik een rode ledring en de app begon weer naar een homey te zoeken. Een compleet nieuwe installatie werkte bij mij ook, maar had echt geen zin om alles weer te gaan installeren.

Weet niet of dit je gaat helpen, maar je bent dus niet de enige!!!


Net even gekeken…

Geen connectie maar wel backups toevoegen…

Je hebt geen enkel probleem, dit is nl. ook precies hoe het dient te gebeuren met een Pro 201x
(Je hebt een Pro 201x zie ik aan je firmware nummers).
https://support.homey.app/hc/en-us/articles/4410239526290-Restoring-a-backup-to-Homey-Pro

.

Cloud backup weetjes:
het heeft alleen jouw zaken en linkjes naar de apps uit de officiële appstore in de backup.
De laatste / huidige firmware versie wordt dus gedownload en geïnstalleerd, ongeacht de versie die Homey draaide;

Van de apps worden ook de laatste / huidige versies gedownload en geïnstalleerd, ook ongeacht de versies die je draaide;

Apps uit de community store, of welke je via CLI had geïnstalleerd, dien je zelf opnieuw te installeren.

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik wel 15 keer dat stappenplan doorlopen heb. Het apparaat is via de app na de “restore” niet bereikbaar.

Hoe lang wacht je eigenlijk met Homey benaderen nadat je de restore actie hebt gestart?
Kan zomaar 3 kwartier tot een uur duren.

Heb je geen probleem om hem met jouw wifi systeem te verbinden?
Want wifi is wel vaker de oorzaak dat Homey onbereikbaar is.

Mss handige info:

Ik heb de hele boel maar even een reboot gegeven.

Homey werkt nog steeds niet helaas.

Heb net weer een back up hersteld.

Ik zie na de reboot Homey weer online komen dmv een ping. De app blijft dit aangeven.

Verder zie ik in de developer modes ook de offline melding steeds komen terwijl de ping beantwoord blijft worden.

Zoals gezegd modem ook maar een reboot gegeven. Ik heb verder geen specifieke firewall zaken staan. Maar lijkt me ook niet het issue want als ik homey direct als nieuw aan de servers koppelen kan ik alles direct aanpassen en toevoegen.

Homey staat inmiddels al een minuut of 10 in idle en dit is het scherm wat ik krijg.

Terwijl ping dus blijft lopen

Ik ben het helemaal kwijt :joy:

Het kan wel 3 kwartier tot langer duren voor Homey weer up en running is (lees: voordat jij er weer mee aan de slag mag) na een backup restore. Ik denk dat 10 minuten te snel was in ieder geval…

Helaas na een hele nacht nog niet bereikbaar. Ik hoop dat athom gaat reageren binnen een paar dagen.

“Homey is offline” is een leugen van de app, wat er zou moeten staan is dat de app geen verbinding kan maken met Homey en dat is iets anders (dat probleem treedt al jarenlang op bij veel mensen maar Athom is kennelijk niet in staat het op te lossen).

Hoewel ik je reactie begrijp zou wat mij betreft zwave en zigbee moeten herstellen.

Maar ook de andere interfaces/apparatuur reageert niet.

Ik neem aan dat je bedoelt dat flows niet draaien die getriggerd worden door Z-Wave/Zigbee devices?

Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Dat de flows niet starten.

Zigbee en zwave zouden in theorie natuurlijk hersteld kunnen zijn maar dat de flows weigeren te starten.