Backup terugzetten werkt niet - was: Homey 2019 pro loopt elke ochtend vast

Sinds vorige week vrijdag is mijn Homey 2019 pro elke ochtend niet meer functioneel. Hij is nog wel bereikbaar, maar geen enkele device is nog online en alle apps lijken niet te werken. Soft resetten werkt niet, alleen als ik de stroom eraf haal en er weer op doe na enkele minuten dan werkt de Homey weer om vervolgens de volgende dag weer vast te hangen. Dat gebeurt ook elke dag op hetzelfde moment, ongeveer 4:23 (kan het niet precies zien, maar op dat punt stoppen alle insights.

In februari had ik een vastloper (oranje), toen heb ik een backup terug kunnen zetten na een factory reset. Ik heb toen ook een andere USB lader gepakt voor de zekerheid.
Nu is de Homey wel bereikbaar, maar de ledring draait de standaaard regenboog, en bijv. de LEDring app doet niets. Net als andere apps. Kan wel gewoon de app openen, maar zoals gezegd; alle devices onbereikbaar

Ik dacht eerst dat de backup misschien problemen gaf, maar die wordt volgens mij om 2:00u gemaakt (en volgens de backuplijst lijkt dat goed te gaan)

Iemand een idee?

(Heb op tweakers ook een post gemaakt, hoop dat dat geen issue is)

Heb je hem al eens 10 minuten van de stroom afgehad?
Heb je al eens een andere voedingkabel geprobeerd?
Is de andere lader wel minimaal 2Ampére?

Andere kabel heb ik nog niet geprobeerd, de lader is 2A. “Toevallig” vandaag zat de Homey voor het eerst niet vast…

N.a.v. dit topic Homey 2019 pro loopt elke ochtend "vast - #2 by Hugo

Vorige week vrijdag was de Homey een nacht niet vastgelopen.
Heb ik afgelopen vrijdag een backup terug gezet. Daarna gingen we een weekend op vakantie. Homey was bereikbaar, maar geen enkel device was “actief” en ik heb er verder weinig aandacht aan besteed.
Nu zijn we thuis, en ik heb nogmaals de backup terug gezet. Ik kom dan wederom in dezelfde staat:

• Homey bereikbaar
  • Alle devices offline (ronddraaiend icoontje op de devices)
  • Geen enkele app aanwezig op de Homey

Nu heb ik net als “test” de Shelly app geinstalleerd (dat is nu dus de enige app op mijn gerestorede Homey) en de Shelly devices doen het vervolgens weer. Maar hoe krijg ik de andere apps weer terug uit de backup? Er zijn apps bij die niet meer te krijgen zijn (en waar ook geen vervanging voor is)

Graag één Topic houden, je kan ook de Topic title bijwerken.

Backup terugzetten werkt niet

Prima

Ik heb net na een aantal mislukte pogingen nogmaals een backup teruggezet, met hetzelfde resultaat. Worden apps niet meegenomen in de backups?

De apps zelf niet, die worden gedownkoad vanuit de Homey app store als het goed is.

Heb je PiHole of zo als DNS?

Ja oke, dat is ook wel logisch. Maar dat gebeurt bij mij dus niet, mijn Homey heeft van zaterdag tot vanmiddag in deze staat gestaan.
Als ik de apps nu handmatig toevoeg, bijv. Shelly, dan werken de devices weer, maar niet allen onhandig maar op die manier kan ik enkele apps niet meer terugkrijgen.

Nee, geen PiHole, ook geen idee wat dat is (behalve als ik google)