Goedemorgen voor de vierde dag op rij open ik Homey en vind onder alle apparaten in rode tekst “niet beschbaar”. Na stroomloos en weer opnieuw opstarten komen de apparaten weer langzaam terug. Wat kan en moet ik hier aan doen om het op te lossen. BvB dank.
Voor mijn beeldvorming: is het stroomloos maken van alle apparaten die niet beschikbaar zijn of alleen van Homey zelf ?
Dat is voor mij niet helemaal duidelijk uit jouw verhaal op te maken
Sorry inderdaad niet duidelijk, het is de Homey Pro late 2019, die start ik opnieuw op en dan verbinden de apparaten langzaam weer een voor een.
Ook de laatste update automatisch geinstalleerd.
Update:
Vanmorgen weer alles “niet beschikbaar”. Wat gebeurd er 's nachts waardoor dit ontstaat??
Ik zie hier op het forum wel vaker dat het updaten van apps tegelijk gebeurd (of iig een poging tot) in de nacht en dit problemen veroorzaakt.
Als dit niet zelf te achterhalen is, of als niemand anders een ander idee heeft, zou je altijd support kunnen benaderen om de logs te bekijken of daar iets in te vinden is.
Dankjewel Justin, een goede optie.
Het is hoogstwaarschijnlijk óf appupdates óf backups, beiden zijn een bron van crashen en/of onstabiliteit.
Ik vermoed backups Robert, ik heb de automatische backup uitgeschakeld, kijken hoe morgenochtend is.
Kan dit ook te maken hebben met een adapter die het er misschien een beetje moeilijk mee heeft.
Was een Homey 2019 toch?
Ja het is een 2019, dus al een oudje. Hij draait eigenlijk al die tijd op een 5 ports voeding, wat ik snel even lees (hele kleine lettertjes) 50 watt. Er zitten twee andere gebruikers op. Een weerstation en lader voor mijn gehoorapparaten. Het werkt dus al bijna 7 jaar zo. Wellicht tijd voor een 2026.
Ik wacht even morgenochtend af.
Dat zou eigenlijk niet het probleem moeten zijn.
Dus afwachten.
Goedemorgen, het uitzetten van het automatisch backuppen heeft niet geholpen.
Iemand nog andere ideeen?
Je zou van alle apps die je geïnstalleerd hebt het automatisch updaten uit kunnen zetten om te zien of hier de oorzaak in zit.
Als dat het ook niet is, is denk ik support benaderen de enige volgende optie.
Ga ik proberen, bedankt zover. Ik zal ook wat niet echt gebruikte apps weghalen, nog maar 8,24 mb vrije ruimte.
via welke app zijn ze verbonden, de tuya app van Drenso kampt op dit moment met wat problemen