Een aantal maanden probleemloos gewerkt met Homey Pro (Versie 8.0.3), maar since een aantal dagen telkens problemen. Al een aantal keren Homey opnieuw opgestart, en dan lijkt het weer even goed te gaan, maar de volgende ochtend zijn alle apparaten weer niet bereikbaar en krijg ik telkens de melding ‘Het verzoek duurde te lang’.
Om weer terug te gaan naar fabriekinstellingen (Recovery mode) vind ik niet wenselijk, want dan kan ik alles weer opnieuw installeren.
(Oude) iPad opladers zijn van goede kwaliteit, maar de meeste USB opladers zijn tegenwoordig wel goed, tenzij je echt voor de supergoedkoop gaat (Aliexpress of de lokale “telefoonhoesjeszaak”). 5V en minstens 2A (maar liever wat meer).
ZigBee routers in je netwerk?
Haal deze ook eens er voor een paar minuten eruit om te kunnen ontladen en na het terugplaatsen Homey even weer herstarten
Herkenbaar. Heb Homey Pro nu 1,5 maand en steeds vaker de melding ‘Het verzoek duurde te lang’ (of lampen die niet aan/uitgaan zonder melding). Allerlei ‘resets’, zoals geopperd, lijken mij niet de gewenste oplossing. Dan wordt een ‘smart home’ al snel een ‘frustrating home’.
Ook ik heb er last van gehad. Alles werkte stabiel en out of the blue alle apparaten niet meer aangemeld. Logging gedeeld met homey en konden mij vertellen dat een apparaat niet goed werkte. Ik had al het vermoeden dat het de Ziggo Mediabox zou kunnen zijn. Omdat ik opdat moment niet thuis was heb ik de Mediabox verwijderd. Sindsdien geen last meer gehad.
Nog steeds dezelfde problemen.
Ben het inmiddels spuugzat.
Ondersteuning is naar mijn mening erg mager vanuit Athlon.
Zit er nu aan te denken om al mijn zwave apparaten te verwijderen, om te kijken of dat helpt.
Weet iemand een betrouwbaar systeem ipv Homey. Ik ben er helemaal klaar mee.
Mn de Ikea lampen lijken nu weer het probleem te zijn. Gek wordt je ervan.
Mijn probleem is niet hetzelfde, maar ik krijg bij Tuya devices de melding dat ‘Dit type apparaat wordt wellicht in de toekomst niet meer ondersteunt’. De zonnenschermen en lampen zijn niet meer via Homey te bedienen. Iemand een idee of oplossing