Gisteren heb ik mijn nieuwe Homey Pro (early 2023) binnen gekregen. Zoals het forum hier ook aangaf heb ik mijn oude Homey Pro (2016-2019) afgekoppeld en de nieuwe aangezet. Toen er gevraagd werd om de recente backup terug te zetten heb ik dat gedaan.
Nu zie ik wel mijn flows, ook al mijn kamers zie ik. Maar ik zie 0 apparaten. Dus alle lampen en andere slimme apparaten zijn niet overgenomen met de backup.
Ik heb al vele forums bekeken maar kom er zelf niet meer uit. Eigenlijk zou ik niet alles weer stuk voor stuk willen toegevoegen maar als het niet anders is dan moet het.
Hebben jullie tips en tricks wat ik hieraan kan doen?
Oww da’s minder… Je kunt nog een keer een verse backup maken van de Pro 2019 en daarmee nog eens proberen?
Hoe lang wacht je eigenlijk op het voltooien van het restore proces?
Want:
De apps komen niet uit de backup zelf namelijk, maar worden via de app store gedownload, en geïnstalleerd. Dat kan een poosje duren.
Zolang er geen app is geïnstalleerd, zie je ook je devices nog niet.
Het gekke is dat de apps wel staan in het menu Apps. Dus daar zie ik bijvoorbeeld; Aqara, Fibaro, Ikea etc. staan. Als ik de Ikea app aanklik dan krijg ik wel configuratie en kan ik instellingen maken. Maar bij Aqara en Fibaro bijvoorbeeld niet. Dus het lijkt erop dat de apps aanwezig zijn. Zou ik deze moeten verwijderen en weer opnieuw installeren?
Heb je support ook op de hoogte gebracht inmiddels?
(Er is wel een langere wachttijd lijkt het)
Er lijkt toch iets mis te zijn met jouw Homey.
Ik zou zo niet weten wat je nog meer kunt doen, behalve een backup terugzetten op je Pro 19, om te zien of er in de backup zelf iets niet klopt.
Ja inmiddels support ook op de hoogte gebracht. Doorlooptijd 3 weken lees ik. Misschien dat ik ze dan maar handmatig ga toevoegen als het niet anders kan.
De verwachte doorlooptijd is wel afhankelijk van de aard van het issue.
“Niet met je nieuwe Homey aan de slag kunnen” is wel serieus.
Maar bij support lijkt het vrij druk / handjes tekort.
Wat vind je van het idee om je gebruikte backup te testen door 'm te restoren op je Pro 19?
Want als dat probleemloos werkt, is er m.i. echt iets mis met je Pro 23.
Daarna mag je de back up terugzetten. Wacht dan nog wel even 15 a 20 minuten, zodat het systeem de tijd krijgt om alles goed terug te zetten.
Ik heb er zelf voor gekozen om dit niet te doen. Door de langere wachttijden bij de helpdesk heb ik eigenlijk al mijn flows weer van scratch opgebouwd. Het was enorm veel werk en ik ben nu voor 85% klaar.
Dank voor alle hulp van de community en homey helpdesk