Upgrade Homey (2016) naar Pro, iemand praktijk ervaring hiermee?

Ik overweeg mijn Homey (2016 versie) te upgraden naar een Pro omdat ik vind dat ie erg traag wordt, heb ook veel devices gekoppeld met veel flows.

Nu heb ik de backup optie genomen enige maanden geleden en wordt er netjes elke nacht een backup gemaakt (als het goed is).

Kan ik mijn oude Homey nu eenvoudig upgraden naar de PRO met behoud van alle apparaten, flows en instellingen of gaat dit niet?

Heeft iemand ervaring hoe dit in de praktijk werkt en wat de juiste procedure is?

Ja hoor, ging bij mij prima. Alles werkte na een extra reboot.
Zorg wel dat je experimentele updates uit hebt staan, zodat je niet “ineens” op v5 zit.

had je alles terug?
Dus alle apparaten. flows en instellingen?

Je hebt niks hoeven te doen om het werkend te krijgen (behalve de reboot)?

Heb je een nieuwe backup gemaakt voordat je begon?

Je krijg niet echt alles terug,
zie

oa apps worden uit de AppStore opnieuw geïnstalleerd.
Als die ge-update zijn krijg je de nieuwe versie en als ze verwijdert zijn heb je pech!!! (CQ een probleem)

ja ok, maar als de apps zijn gedownload etc, zijn al je apparaten toegevoegd en zijn je flows weer aanwezig?
Werken ze ook?

Of krijg je enkel een lege app en de devices maar de flows zelf mag je allemaal weer gaan maken?

Hoeveel bevestiging wil je? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Op standaard ondersteunde apps werkt alles.

Ben begonnen met de backup in te lezen.

Maar hoe lang heeft dat bij jullie geduurd?

Na de start, heb ik gekozen voor bestaand account, wifi gekozen, laatste backup geselecteerd en is die begonnen, krijg melding: Een ogenblik geduld…
Nu zijn we inmiddels ruim 1 uur verder en Homey staat nog steeds op even geduld en heef een groene led balk die af en toe knippert/pulseert.
De app op mobiele apparaten melden dat Homey onbereikbaar is.