Backup terugzetten

Vanwege een nieuwe router heb ik ook het wifi wachtwoord aan gepast. Homey moet dit ook ‘leren’, dus heb ik het bolletje op z’n kop gezet en laten aftellen. Vervolgens naar setup.athom,com en - na wat geduld - is het wachtwoord ingegeven. Dat werkt. Vervolgens werd ik gevraagd of ik de recentste backup terug wilde zetten. Graag! (ik heb een abonnement).

Nu is er een groen ring en gebeurt er verder weinig. Hoe lang duurt het terugzetten ongeveer? Mijn wifi viel namelijk even weg en n u weet ik niet of de zaak netjes doorloopt…

Inmiddels ben ik een half uur verder. Geduldig afwachten of toch opnieuw de procedure doorlopen?

Kan even duren, je had de backup niet moeten terug zetten dan was alleen het wifi wachtwoord gewijzigd.
Gewoon instellingen en flows bewaren.

“Hoe verbind ik Homey met een nieuw Wi-Fi netwerk? – Homey Ondersteuning” https://support.athom.com/hc/nl/articles/360012077154-Hoe-verbind-ik-Homey-met-een-nieuw-Wi-Fi-netwerk-

Nog makkelijker,was geweest: verander je ssid en wifi wachtwoord op je nieuwe router naar die van de oude en alles draait door zonder verdere aanpassingen.

1 Like

Dank je wel!

Ik eerste instantie vond Homey inderdaad de nieuwe SSID + wachtwoord )zelfde als vorige) maar later kreeg ik toch gedoe. Ik start de procedure nogmaals en zet een backup terug.

Dank!

Kom helaas in een soort ‘loop’ terecht.

Ik doorloop de setup (wachtwoord wordt geaccepteerd, backup gevonden, backup gedownload, Homey geeft een regenboog ring). Vervolgens zie ik in de Android App (waar ik netjes ben ingelogd met mijn naam en wachtwoord) dat ik geen Homey’s heb. Als ik dan op ‘verbinden’ klik, start de setup procedure weer. Dat heb ik nu 2x gedaan.

Wat doe ik fout?

=> iets meer geduld hebben… Ik kan nu inloggen!

Na 7 uur geduld raak ook ik wat bezorgd…

Welke versie draait Homey? Had je test versies van Apps? Zijn dat weer de test versies?

Ik draai op v4.x (kom er nu niet meer in). Ben nog niet naar v5 gegaan. Een paar Apps zijn inderdaad test versies, maar Aeotec en NEO zeker niet.

Ik schrik hier wat van. Had verwacht dat een backup dit juist zou voorkomen. Het lijkt alsof geheel zwave niet wordt geinitialiseerd

Hoe zet ik een eerdere (nog oudere) backup terug?

Nieuwe poging, recovery en een oudere backup selecteren? Daarna weer wachten.
Afhankelijk van apps download zou dat waarschijnlijk binnen 20-60 minuten een werkende oplossing moeten zijn.

Dank Geurt!

Hoe selecteer ik een oudere backup? Ik krijg alleen de vraag of ik een backup wil terugzetten… Niet welke.

Dan vraag ik me af of je een backup terugezet hebt, je moet de backup selectern op dat momemt en bevestigen. Dan pas start een restore.
https://support.athom.com/hc/en-us/articles/360010668340 2m50

Ja, vreemd. Ik kreeg alleen de vraag of ik een backup terug wilde zetten. Heb even gekeken bij de backups, en heb de meest recente verwijderd. Nu moet de laatste (29 november) gevonden worden. Die werkte in ieder geval.

Ik ga nogmaals een recovery doen (ook dat gaat moeizaam) en het proberen. Dank zover (op deze vroege ochtend).!

De verwarming heb ik handmatig maar aangezet…

Het gekke is dat ik bij tijdens de recovery niet (meer) de vraag meer krijg of ik een backup wil terugzetten. Homey komt online in en meldt dat er al een gebruiker is gekoppeld. Daarna de vraag of ik terug wil naar fabrieksinstellingen of data behouden. Ik kies voor data behouden.

Wat als ik terugga naar fabrieksinstellingen? Kan ik dan wel een backup selecteren denk je?

Heb de gehele recovery procedure nogmaals doorlopen. Nu wel de optie geselecteerd om naar fabrieksinstellingen te recoveren. Dan krijg ik wel de vraag of ik al een account heb (ja!) en vervolgens de mogelijkheid om een backup te selecteren.

Dat draait nu. Fingers crossed…

De backup heeft gewerkt. Nu kwam zigbee niet goed online. Heb na twee uur wachten - zodat ik zeker wist dat alles klaar was met terugzetten - een PTP gedaan van een half uur. Daarnaa was ook zigbee weer actief. GELUKT!

@Dijker Dank voor je hulp en advies!

1 Like