Homey op nieuwe locatie (wifi)

Hoi,

Misschien kan iemand mij helpen. Al heel lang heb ik mijn Homey maar heeft een tijd in doos gestaan.
Nu ben ik op een andere locatie gaan wonen en wil hem weer installeren. Zoals ik zeg heeft hij een tijd uit gestaan en wellicht wat updates gemist. In mijn Homey staan nog wel alle IR codes voor heel veel zaken. Behoorlijk wat apparaten toegevoegd en ondertussen ook een nieuw Wifi Netwerk

Als ik de Homey aansluit dan duurt het erg lang (Oranje LED) om vervolgens te horen dat ie geen verbinding met de server kan maken.
Hierna kan ik hem in recoverymode zetten maar vervolgens krijg ik verder geen verbinding. Ik zie wel dat er een WIFI netwerk is aangemaakt met homeysetup-xxxx. Als ik daar op verbind gebeurd er niets (krijg geen dhcp). Als ik de handleiding verder volg door naar setup.athom.com te gaan dan moet ik een App downloaden. Daar kan ik op inloggen en zie k mijn homey staan. Echter als ik erop druk komt de melding geen verbinding.

Kortom het lukt mij niet op mijn homey te verbinden. Op welke manier kan ik mijn homey herstellen maar wel de instellingen behouden? Ook al geprobeerd om mijn oude WIFI signaal opnieuw aan te maken maar daar komt ie ook niet op.

Hoor graag en thanks

Hier maar eens kijken denk ik.

Al gedaan maar ik kom in een Loop.

1: De Homey start ik op in recovery mode.
2: In de APP doe ik “+ voeg homey toe” want mijn homey zelf in de App geeft aan “Homey is offline”
3: Vervolgens vraagt HomeySetup om via wifi verbinding te maken met de Homey, gedaan
4: Hierna komt de melding “Bezoek https://setup.athom.com om door te gaan” met onderin blauwe knop “start installatie”.
5: Druk ik op “Start installatie” moet ik daarna taal kiezen om door te gaan. Zo te zien is het een link naar setup.athom.com.
6: Hierop krijg ik de melding “Download the Homey App”. Verwijst ie me naar de “Store” en dan druk ik “openen” en dan opent die “Homey App”
7: Volgens start ik dan weer opnieuw…

De App stuurt met naar de set-up pagina en setup pagina stuurt me naar de App.

Moet ik wellicht de firmware upgraden of op een oudere manier verbinding maken?
Ik zie natuurlijk wel het Netwerk als ik in Recovery modus zit. Alleen de verbinding komt niet tot stand.

Misschien dat iemand een draadje kent met hetzelfde probleem.

Hoor graag.
Grt

Het klinkt alsof je “oude” Homey nog in de app staat. Kun je die niet (geforceerd) verwijderen uit de app (of uit je account) voordat je 'm weer als nieuw toevoegt?

Klopt er staat nog een homey in als ik inlog maar als ik hem verwijder… raak ik dan niet al m’n instellingen kwijt? Ik zie ook niet ergens een back-up staan. Volgens mij zit het probleem echt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het WIFI netwerk.

Vroeger moest je naar setup.athom.com en dan kreeg je eigenlijk wifi interface van Homey te zien. Als ik nu verbind met het wifi en naar setup.athom.com ga

dan A ben ik offline (want ben met wifi van homey verbonden), hij kan in ieder geval niet setup laten zien.

B Als ik de mn netwerk Netwerk steker erin ga dan verwijst ie naar de App. Hier kom ik dan vervolgens uit in bovenstaande loop…

Vermoed dus dat als ik mij profiel verwijder er niet heel veel gebeurd.

Grt

Voor zover ik weet raak je je instellingen niet kwijt, want die staan allemaal op je Homey opgeslagen.

En als je met Homey’s WiFi netwerk verbindt en dan naar setup.athom.com gaat zou dat gewoon moeten werken, want Homey zorgt ervoor dat die URL binnen z’n eigen WiFi netwerk naar zichzelf verwijst. Maar in principe maakt dat niet uit, want volgens mij werkt de onboarding tegenwoordig helemaal via de app, dus met Homey’s WiFi netwerk verbinden en dan de Homey app openen zou voldoende moeten zijn.

Alleen daarbij vermoed ik dus dat de bestaande Homey in je profiel een probleem kan zijn, omdat het dezelfde Homey is als die je wilt toevoegen.

Maar ik heb zelf deze route nooit hoeven te bewandelen, dus misschien praat ik wel onzin :smiley:

Maar je gaat met je telefoon naar de wifi van je Homey en daarna met een pc naar setup dot com, toch? Dan ben je dus met je pc gewoon online. Of mis ik weer iets?

Helaas werkt allemaal niet.

Profiel verwijderd.

Hetgeen wat ik zou verwachten is dat ik inderdaad nadat ik met de WIFI verbonden zou zijn via setup.athom.com de wifi instellingen zou kunnen veranderen. Hij blijft echter verwijzen naar de App om vervolgens weer in bovenstaande loopt te komen.

Enige wat ik zie als de setup laad via setup.athom.com is dat er er een javascript pop up komt met error unkown. Voor de zekerheid ctrl + f5 gedaan met de URL en dan laad hij helemaal niets.

Lastige dit…

@Rocodamelshekima

Ja dat heb ik ook geprobeerd. De APP gedownload, profiel van mijn homey ook al keer verwijderd.
Als ik de APP aangeeft maakt verbinding met de WIFI van homeysetup dan komt er te staan "“Start installatie” en als ik daarop klik dan opent hij een browser naar “setup.athom.com” waarin staat dat ik de App moet downloaden…

Kom ik weer uit op de bovenstaande loop…

Heb je dit al eens geprobeerd:
-Andere pc / laptop / browser (Chrome)
-Browser extensies uitschakelen
-Blokt Windows firewall e.e.a. misschien?
-Is Homeysetup-xxxx WiFi toegevoegd aan prive / trusted netwerken?
-Dualmode WiFi op je router (tijdelijk) uitgezet?

Ik las hier laatst een post van iemand die van Athom de tip had gekregen om het ens vanaf (een pc met) Firefox te proberen.
Die kreeg daar een andere optie in setup.
Wellicht het proberen waard…

Hey Peter,

Ja al gedaan:

  • Andere Laptop
  • Apple en Windows geprobeerd
  • Android en Apple geprobeerd.
  • Explorer, Safari, chrome en firefox geprobeerd
  • Homey verwijderd uit mijn user account

Het blijft op hetzelfde uitkomen.

1: Zodra ik de homey in recovery zet vraagt hij me te gaan naar setup.athom.com.
2: Hier wordt mij gevraagd om de App te downloaden.
3: In de App wordt mij gevraagd om te verbinden met Wifi netwerk van de Homey
4: Zodra die verbinding er is komt er “Start installatie te staan”
5: Druk ik “Start installatie” opent er een browser in mijn telefoon en die verwijst naar “setup.athom.com”
6: Op die pagina staat weer een verwijzing naar de App store / Android store om de app te download, kortom begin weer bij stap 2.

Bovenstaande herhaalt zich de hele tijd. Naar mijn weten was het vroeger zo dat als je met Wifi verbond op je Homey, je daarna een setup interface kreeg te zien.
Hier kon je dan Wifi instellingen enz invullen waarna hij verbinding maakte.

Nu lijkt het zo dat deze interface via de App benaderd moet worden maar de connectie tussen de App en mijn homey lijkt niet goed te gaan.
De homey verwijst naar de App en de App verwijst naar de homey en zo blijf ik in een loop.

Nog meer suggesties?

Korte update via firefox of chrome. Even internet van mijn laptop gehaald en verbonden met de wifi van homey. Ik krijg deze melding: Athom2 — ImgBB
Als ik dan op verder druk verwijst hij me dat ik de App moet downloaden en kom ik weer in dezelfde loop. Als ik via mijn mobiel alleen WIFI aanlaat en verbonden ben met de HomeySetup. Opent er geen pagina. De pagina kan niet worden gevonden. Kortom ik heb mijn mobiel afgesloten van internet dan opent hij geen enkele setup pagina. Op de PC opent die dan wel setup pagina maar met de error die opkomt in javascript pop-up. Waarna ik een taal moet selecteren om vervolgens verwezen te worden naar de App om die te dowloaden.

Groet

Dus dit werkt niet?


Bron

Hey Peter,

Nee want uiteindelijk verwijst hij dan weer naar de App.

1: Open setup.athom.com op computer (met ALT)
2: Ik krijg wel weer dezelfde melding “Error: unknown_error” in Java pop-up, kan alleen op “OK” drukken
3: Ik moet een taal selecteren “verder”
4: Hierna krijg ik de verwijzing dat ik de App moet downloaden
5: Kom ik weer terug op het punt dat ik met mijn mobiel moet verbinden en dan weer bij “stap 2” uitkom van het vorige bericht.

ALT maakt dus helaas geen verschil… want hij vraagt naar de App en die is er niet voor PC naar mijn weten?

Grt

Nee er is geen PC app. Heel vervelend dit. Unknown_error schiet ook niet op… support@athom.com is nu het enige dat ik nog weet. Stuur meteen een link naar dit topic mee :upside_down_face:

Support ticket aangemaakt met draadje :slight_smile:
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval…

1 Like

OK Opgelost.

De truuk is inderdaad om in FIREFOX de setup.athom.com te openen. Na het selecteren van taal aantal x alt indrukken, uiteindelijk verschijnt er dan een grijze knop waarmee je verder kan gaan.
Het is even lastig maar toch gelukt, na wifi code invoeren kan je ook weer op alt drukken (aantal x) komen de opties erbij te staan om de boel te herstellen.

Hij is nu bezig, enige waar ik me zorgen over maak is dat ik het homey profiel heb verwijderd. Geen idee of dat invloed heeft op alles wat ik al had aangemaakt.

grt

3 Likes

Okee, fijn dat het gelukt is.
Als je een backup hebt, en dezelfde account gegevens invoert, zou t goed moeten komen denk ik.

Peter,

Kleine vraag als ik zeg “Oke Homey” zegt ie gelijk “Oeps ik kan de server niet bereiken” enig idee waarom?
p.s hij is wel verbonden nu via de APP dus voor de rest werkt ie prima. Eerst kon ik het weer opvragen…

Grt

Ja hoor.