Nieuwe provider en geen connectie meer

Zo jammer dit stap je over naar een nieuwe provider zit je aal een week te zoeken om je homey weer op heu wifi netwerk te krijgen. Als je ziet wat je allemaal moet proberen om dit geregeld te krijgen vindt ik niet normaal. Zo’n dure apparatuur met het hele huis op domotica en dan zit je nu mooi te kijken. Vind dit toch wel een slecht voor beeld van ondersteuning en aftersale. Als je leest hoeveel hier al over geschreven is dan is dit toch wel triest.

-adapter nieuw
-5G uit
-oude SSid gebruikt
-oude IP instellingen geprobeerd.
-reset kan geen connectie met deze wifi
-wifi 2.4 en 5G een andere naam
-alles resetten en weer opnieuw
-chrome proberen
-edge proberen-
-firefox proberen
-enz enz

pffffffffffff en dan zit je mooi te kijken met je apparatuur :sleepy: :sleepy: :roll_eyes: :roll_eyes:

Als je Homey geen problemen heeft met jouw WiFi heb je het zonder browsers in de Mobile Ap met een Recovery binnen 3 minuten geregeld.

  • Rol-Over voor Revocery 10 seconden aftellen
  • 40 seconden wachten op HomeySetup-xxxx
  • In App kies andere Homey - + Homey Toevoegen
  • Connect met WiFi
  • Kies instellingen behouden.

Repeating the initial setup

  1. Once Homey is in recovery mode, open the Homey app and tap on More (...)Your name[+] Add a new Homey .
  2. Homey setup will automatically open.
  3. Follow the on-screen instructions.
  4. Choose between deleting all data (for a factory reset), or keeping it, to continue using Homey.

Als ik het via de browser doe kan hij niet connecten met wifi netwerk zegt hij. al 30 x geprobeerd met ander ssid naam en code. wifi 5g staat overal uit. Als ik via de app ga krijg ik dit te zien en geeft hij offline aan als ik op de homey zelf inlog. hieronder klik ik op homey toevoegen en dan op maak een nieuw huis. en dan krijg ik een vraag naar een code. ik zie nergens more staan



kies Verbind Homey Pro
image

De oude zal vervangen worden zodra je Homey weer het WIFI netwerk heeft.

Maak een Nieuw huis aan is voor de Homey (beta)(cloud) en eventueel later een Bridge.

Nou na dus +/- 40 keer ut zelfde te hebben geprobeerd is het eindelijk gelukt. Raar niets veranderd en firefox gebruikt. Steeds weer opnieuw het zelfde inloggen en opeens you’re connected. Geen idee waar hij nu problemen mee heeft gehad. Maar toch thnx voor de info en hulp.

Dus:
-homey op zijn kop en in recovery modus laten komen na 10 tellen. wacht tot de ring fel rood oplicht. zet hem op zijn pootjes
-ingelogged op 2.4 G netwerk met alle 5G uit
-firefox geopend met de ander browsers kwam ik niet verder
-setup.athom.com in getypt
-site opent en vraagt om de taal die je wil.
-op scherm komt een icoon om app te downloaden.
-klik nu op alt en onder de icoon verschijnt een grijze zin met “doorgaan met browser”
-klik hier op en een nieuw scherm opent met de vraag om in te loggen op “homey setup XXXX” netwerk"
-Nu opent een scherm met je wifi netwerken die beschikbaar zijn. klik hier op je netwerk dat je wil gebruiken en type je wachtwoord in.
-klik op volgende en je wordt nu verzocht om weer connectie te maken me je wifi netwerk.

  • en nu is het wachten en duimen draaien dat het goed gaat. had ongeveer 40x nodig

Zo simpel kan het zijn, dat heb ik hier al tientallen keren gedaan met Homey’s op mijn Wifi zonder 5 GHz uit te schakelen en met dezelfde SSID voor beide. Sinds het kan (na Firmware versie 2) meestal in de Mobile App. Eigenlijk altijd omdat ik Homey wilde resetten of ergens anders / op een ander netwerk gebruiken.

Maar eigenlijk heb ik nog nooit voor een Provider wissel mijn WIFI aangepast,
die bepaalt niet welke SSID en wachtwoord ik gebruik.

Beste advies is kies een keer een goed SSID en sterk Wachtwoord. Creëer je eigen draadloos netwerk met Access Points (of desnoods tijdens/na verhuizing ook wel tijdelijk gedaan zet die config in je Provider Router/Access Point).