Na installatie nieuwe wifi geen laden van installatie

Ik heb vandaag mijn wegen een storing mijn wifi installatie moeten vervangen. Ik heb de Homey (2019) in recovery mode gezet. Verbinding gemaakt met de Homey. Ik krijg dan via de app de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de Homey. Als ik dan via Mij Homey een homey toe wil voegen geeft de app de melding dat er een probleem was met het laden van de installatie. Krijg dan ook geen wifi spots te zien. Aangezien je bij Athom weken moet wachten en mijn verlichting voor een groot deel via Homey verloopt heb ik wel een uitdaging. Wie weet hiert een oplossing voor.

Je hebt je Wifi vervangen…

Heb je een apart 2,4GHz en 5GHz ingesteld en probeer je wel met het 2,4GHz netwerk te verbinden ?

Je telefoon heeft aan het begin van de installatie van een nieuwe homey internet toegang nodig. Volg gewoon de instructies.

Dat is nu net het probleem. Homey stond in Recovery mode. Als ik dan probeer om een apparaat toe te voegen, lukt het niet om het installatieprogramma te starten.

Ik heb een Orbi systeem van Netgear. Hier kan ik, volgens mij geen keuze maken, dat doen alle andere apparaten die via wifi aangsloten worden automatisch. Sommige gaan naar 2.4 Ghz en andere naar 5Ghz

Je telefoon verbonden met je wifi thuis?

https://www.reddit.com/r/orbi/comments/xcov7y/orbi_and_24_ghz_only_devices/?tl=nl

Hier staan wat tips om toch op 2,4GHz te verbinden…

De homey gaf aan dat hij in recovery mode ging staan. Hij geeft nu een wit ronddraiend licht. Zoals in de beschrijving staat, heb ik de wifi van mijn tablet, verbonden met het door de Homey uitgezonden wifnetwerk. Als ik dan de app open krijg ik direct de melding dat ik geen verbinding kan krijgen met de Homey. Dan ga ik via de rechterbovenkat naar Mijn Homeys en klik op Homey toevoegen en probeer een Homey 2019 toe te voegen. Op dat moment krijg ik de melding dat er een probleem is met hat laden van de installatie.

Van de helpdesk van Athom, toch nog snel een reactie gehad. Het blijkt dat je Je eerst even de setup in de app moet starten voordat je met het Wi-fi netwerk van de Homey verbindt, dat is een van de stappen tijdens de installatie, omdat je daar nu al mee verbonden bent kan hij de setup niet goed starten omdat hij daarvoor nog wel de internet connectie van je normale Wi-Fi voor nodig heeft. Alles werkt weer naar behoren. In ieder geval bedankt voor de reacties.

1 Like

Volgens mij stond er nergens dat je dit al moest doen voor je de Homey app opent en het toevoegen hebt gestart, die instructie staat in de procedure als je de App all in Setup mode geopend hebt.

Zowel laat even weten waar dat staat, dan kunnen we dat wellicht (laten) aanpassen.

1 Like

Ik heb gebruik gemaakt van de volgende URL Koppel je homey Pro 2016-2019 aan een nieuw Wifi netwerk – Homey Cornelisse. Dat is daar niet zo duidelijk. Had beter gebruik kunnen maken van een andere bron.

@Hilluk kun je melden bij @homey-cornelisse zelf,
helaas heeft hij op zijn site geen comment functie om je daar te kunnen beklagen,
maar is soms ook hier nog aanwezig …
stuur hem gerust een PM over wat hij op zijn site foutief of duidelijk heeft.

Ik denk dat je het beste kunt beginnen met KB-artikelen:

Je moet wel de wifi-instellingen van de telefoon openen vanuit het setup-menu.
Nadat je verbinding hebt gemaakt met Homey’s AP, en wanneer je terugkeert naar het instellingenmenu, zou de setup na een tijdje verder moeten gaan (wees geduldig).

1 Like