Kan homey niet benaderen

Ik heb mij oude homey, na een tijd niet gebruikt te hebben (>4 jaar) , uit de kast gehaald en getracht hem weer aan de praat te krijgen.

Via de app en browser een schoen installatie uitgevoerd (verbinden met Homey, wifi netwerk aangeven, systeem download stemmen en voert update uit (weet niet welke versie maar ik had versie 1.5))

Systeem herstart (ring is veelkleurig) en systeem zegt dat hij er klaar voor is en blij is om bij mij gezin te horen.

Als ik in de app kijk dan zegt deze dat hij niet in bedrijf (offline is). Als ik in mijn router kijk dat zie ik dat er netjes een ip adress aan de homey is toegekend. Als ik mijn homey wat vraag dan zegt hij : ‘oeps ik kon de server niet bereiken’.

Ik krijg mijn homey op geen enkele manier benaderd. Hoe kan ik mijn homey weer online krijgen? Heeft iemand een idee hoe ik verder moet?
Overigens heb ik het herstellen van de fabrieksinstellingen een keer of 10 herhaald maar tot nu toe heeft dat niets geholpen.

Ik weet niet waar je het zou kunnen controleren maar wellicht is de (nieuwe?) app op je telefoon niet compatibel met je oude Homey. Lukt het ook niet via https://my.homey.app/ ?

Gisteren een laatste mail gehad dat 1.5 end of life is dus je moet upgraden en de nieuwe mobile app gebruiken.

Probleem is denk ik dat ik moet upgraden maar dat dat niet kan met de nieuwe app.

Firmware is dus verouderd en met de nieuwe software kan deze niet worden geüpgraded omdat de software niet compatable is met de oude firmware.

Dus de vraag is dan hoe kan ik de verouderde firmware updaten? Bestaat er ergens nog een oude versie van de software waar dat mee kan?

Kun je met de nieuwe app de Homey resetten vanuit de recovery?
Dan zou hij ook een fw update moeten kunnen doen.

Heb al al geprobeerd. Via de app. Die stuurt me door naar de browser. Alle stappen gevolgd. Alles lijkt goed te gaan. Homey hestart. De ring brandt in alle kleuren en homey zegt dat hij gerredis. De app zegt vervolgens dat de homey offline is. Terwijl er wel een ip is toegekend via de router.

Wellicht is het iets anders…

Ik heb mijn Homey vervangen door een Homey Pro. Na de migratie werd de Pro ook netjes opgestart en was zichtbaar in mijn router. Maar in de App stond ‘offline’. Begreep er niets van…

Toen bleek dat ik de juiste Homey in de App moest selecteren; er was een standaard Homey en een Homey Pro in mijn account. De standaard Homey was inderdaad offline (stekker was eruit), toen ik de Pro selecteerde, was deze gewoon online!

PS
Later heb ik de standaard Homey gewist waardoor er maar 1 Homey in mijn account staat.

1 Like

Bij maar één Homey is dat eigenlijk niet mogelijk aangezien hij via de Cloud ID aan je Account gekoppeld is. Een Homey Die ge-reset is wordt daardoor verwijdert uit je Account.

1 Like

Zeker weten dat je App en de Browser met hetzelfde Athom account aangemeld zijn? De Homey moet daarna Koppelen Wifi en (optioneel de Keuze voor een Reset ) en gekoppeld worden aan je Athom Account.
Je kunt die in twee stappen doen, volledige reset en geen account koppelen, daarna start hij op zoals uit de winkel met alle instructies:
Dus uitvoeren inclusief stap 4. Remove linked account

Als hij helemaal klaar is opnieuw starten en via de Moblie App op je telefoon koppelen aan je Wifi en Athom account.

Heb ik nogmaals geprobeerd, dit maal in het Engels (wie weet, helpt dat).

  • Homey uit account verwijderd, er staan geen homeys in het account
  • Homey resetten zonder account
  • Homey opstarten, wifi en en account toewijzen
  • Homey herstart en zegt dat hij klaar is voor gebruik.
  • App openen, Er staat een homey gekoppeld aan de account
  • Aanklikken => even wachten => homey is offline

Als ik de homey een vraag stel, zegt ie dat jij de server niet kan bereiken. Overigens heb ik het ook getest op een ander netwerk (hotspot), maar dat had hetzelfde onbevredigde resultaat.

En was je ook al op de hoogte van het feit dat de spraak service van Homey niet meer werkt ondertussen?
Je kan Homey vragen wat je wil, verbonden of niet, maar je zal altijd hetzelfde antwoord krijgen omdat dat niet meer werkt.

1 Like

Hi Louis,
Is het inmiddels opgelost?
Heb je zelf iets kunnen doen of heeft Support je er bij geholpen?
Ik zie namelijk nog een waarschijnlijk vergelijkbaar issue hier Problem connecting to brand new homey

Niet opgelost.
De post waaraan jij refereert, lijkt inderdaad het zelfde probleem te beschrijven. De software is verouderd en er vindt geen plaats. Volgens mij zit het probleem (en de oplossing) niet aan mijn kant. Ik zie niet hoe ik dat op kan lossen.
Bedankt voor de link. Ik houd het in de gaten. Misschien dat de oplossing zich daar aandient.

Neem anders even contact op met support