Google Nest SDM

What i hear is that there will be a new HCS/App in about two weeks…

Look forward to it (assume this is my issue…)

Yes, the “Homi CLI Old” note is a sort of cryptic way to tell you it doesn’t work anymore.
News about the new community store:

Did I miss something?

The developer that has promised new HCS, went silence mode unfortunately.

Hi, it’s on it’s way, I didn’t forget about y’all. (most communication about this is within Discord)

1 Like

Hi!
Ik heb mijn Nest Doorbell gekoppeld via de Google Nest DSM maar al maanden krijg ik geen meldingen meer. Als ik de app configureer worden alle checks groen getoond. Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Hi Menno, kun je me log van de app sturen, nadat je een event op de Doorbell hebt veroorzaakt.

hey,
Heb juist nest SDM geïnstalleerd maar krijg geen meldingen voor beweging, personen of geluid.
ook batterij status staat een ?

kun je naar app instellingen gaan, even wachten en me een screenshot sturen van de statussen die langskomen?

image
zie dat de nest legacy niet ok is, maar ben deze aant proberen maar zit vast op punt
In de development tools komt een entry met iframerpc. Click op de entry en onder headers, general sectie, staat een aanvraag url die begint met account.google.com. click recht en copy value/waarde.

vind de iframerpc niet

image
Gelukt

als ik gebruik wil maken van deze kaarten
image
welke instelling moet ik dan aanzetten? zie hier maar 1/6 cams?

Het vervelende van Google camera modellen is dat de capabilities niet hetzelfde zijn over alle cams heen. De oudere supporten bijv snapshots en streams, de nieuwere weer niet. Dus de oudere geven snaps in de UI en daar kan je bovenstaande kaarten voor gebruiken (die worden beschikbaar als het device dat ondersteunt). De nieuwere wss niet. Afhankelijk van de mogelijkheden die de cams doorgeven gebruik ik dat.

Homey doet (nog) niet aan live streams, ook dat is een beperking.

Vanwege het ontbreken van HCS de afgelopen periode heb ik ook niet veel naar de App zelf gekeken en of er issues zijn in het Google SDM systeem.

Daar kan ik nu weer naar gaan kijken omdat we iets kunnen publiceren :sweat_smile:

al mijn cams zijn nest battery
maar zie er maar 1 in de lijst voor snapshot, ben nu aant proberen voor bij beweging een snapshot te krijgen maar voorlopig nog geen succes

kun je voor de cam met snapshot een beweging doen en me dan de log via PM sturen, dan kan ik zien of er events binnenkomen

I had this app for a very long time to spot familiar faces (Homey 2019). On my Homey 2023, it no longer works. However, now everything works according to the app; everything is green, but I can’t view my camera. I used to be able to do that, but it does know when there’s a call. What am I doing wrong?

Something changed wrt file structure on HP2023. Need to check. New community store just went online and have to check how to publish…

1 Like

There was an old version on the Community Space. Latest version is now uploaded, this should fix issues.

1 Like