Flows voor Homewizard P1 meter

De foutmelding helpt daar ook bij: EHOSTUNREACH.

Dat is (zeker als het gaat om lokale IP-adressen en de “host” in kwestie op andere apparaten gewoon benaderbaar is) een teken van een brakke netwerk-stack.

2 Likes

En mag ik vragen wat nou de oplossing is voor dit probleem? Bij mij werkte de o1 meter op me 2 homeys goed, tot ongeveer een week geleden ik ook die melding kreeg. Homey opgestart, P1 meter verwijderd, app verwijderd, app er op nieuw op en hij kan de hele P1 meter niet meer vinden. De watermeter kan hij wel vinden, en de lokale api staat aan.

Ik heb contact gezocht met mijn router leverancier fritzbox. avm heeft na bestuderen van log, ontdekt dat ik bij security vinkje uit had staan dat wifi app. onderling mogen communiceren. Sinds dien is mij P1 meter al 10 dagen online. Dit lijkt mijn oplossing! Hopen dat het zo blijft!

Goeie tip, zal hem onthouden.

Misschien echt een beginnersvraag hoor… Maar ik heb een P1 meter gekocht van Homewizard. Ik heb een variabel contract bij ANWB Energie. Nu dacht ik dus de P1 meter te gebruiken om vervolgens het tarief te kunnen uitlezen. Om op dat moment de vaatwasser bijvoorbeeld te schakelen. Maar volgens mij, is deze P1 meter voor mij totaal overbodig? Ik heb namelijk geen zonnepanelen, en lever dus niet terug. En het tarief kan ik ook via Power by the Hour ophalen? Zeg ik dat correct?

Het enige wat een P1 meter doet is je slimme energiemeter uitlezen: hoeveel elektra/gas neem je af, hoeveel elektra lever je terug (als je zonnepanelen hebt). Tarieven staan daar helemaal los van, daar weet je energiemeter niks van af.

Dus als ik het goed begrijp, heb ik niks aan die meter zonder zonnepanelen correct? En kan ik dat beter via Pbth inladen?

Het is altijd handig om zelf je elektra-/gasgebruik bij te houden, maar als het gaat om op basis van tarieven iets te doen moet je idd PbtH gebruiken.

1 Like