Energie overzicht maken met Power by the Hour

Goedenavond,

ik heb de app “power by the hour” actief gezet daarin heb ik de adapters geselecteerd die ik heb die bijvoorbeeld tussen de TV en koelkast zitten maar etc etc.

Maar nu zou ik graag een flow willen maken of misschien kan iemand deze delen dat ik
dagelijks 24/u overzicht krijg van totaal power + kosten
Wekelijks overzicht krijg van totaal power + kosten
Maandelijks overzicht krijg van totaal power + kosten
Met in het overzicht van de consumptie per unit (zoals hierboven vermeld)

Ik hoop dat iemand een flow heeft die hij of zij wil delen of mij in ieder geval goed op weg kan helpen.

Groet, Andre

Hi André
Zoiets denk ik:
(Voorbeelden zijn incl. de gasmeter)
(Ik heb vooraf de volgende variabelen aangemaakt t.b v. het week overzicht: m³VorigeWeekPBTH / m³€VorigeWeekPBTH / kWhVorigeWeekPBTH / kWh€VorigeWeekPBTH)

Week variabelen van PBTH zijn er niet, vandaar de optelling iedere dag, en reset naar 0 na 7 dagen.

3 Likes

Bedankt Peter,

Dat ziet er idd goed uit, ik ga het vanavond eens proberen of ik het werkend krijg bij mij.
je hebt geen optie toevallig om deze callflows te delen :grinning: ? dat ik ze direct kan importeren.

Groet, Andre

Graag gedaan.

Haha, dat kan, maar dan is het €30,- per flow :laughing:

3 Likes

Super dat jullie mijn PBTH app gebruiken. Maar waarom in de flows zo moeilijk doen met variabelen? Ik heb PBTH juist zo gemaakt dat het rapporteren makkelijk wordt gemaakt. Bijvoorbeeld deze voor het overzicht per maand:

Hetzelfde kan voor een overzicht per uur, per dag, of per jaar. Alleen voor een overzicht per week is inderdaad de hulp van variabelen nodig.

Mijn maand flow is toch precies hetzelfde, maar dan met gas overzicht er bij, Robin?

Ik “doe moeilijk” in de dag en week flows, omdat er idd geen week overzicht tags beschikbaar zijn, en deze dus op die manier berekend kunnen worden.
Het kan ongetwijfeld anders of makkelijker, da’s het leuke aan Homey :upside_down_face:
PBTH is een fantastische app trouwens.
~Peter

Ah je hebt gelijk. Omdat je alle totalen in 1 flow doet, en ook nog variabelen gebruikt voor het weekoverzicht zag het er complex uit. Had wat langer naar het scherm moeten staren dus😘

Jouw vertraging van 10s (of wat meer nog) is zeer verstandig/noodzakelijk overigens! Omdat Homey en PBTH om 00:00u veel werk moet verrichten weet je anders nooit zeker of de data al volledig is verwerkt voordat het bericht verstuurd wordt.

1 Like

oeps ,… :wink:

@Gruijter

Ik heb uw flow bekeken, import lukt niet (of ik weet niet hoe het moet) sorry ik maar sinds een week of zo de homey actief gemaakt.

Maar ik bij notificatie niet deze bij mij.

Wat doe ik verkeerd, ik had het zelfde probleem trouwens ook toen ik de flows van @Peter_Kawa probeerde na te maken ik heb bepaalde opties niet lijkt het.

Groet, Andre

Hi Andre ,

Om het rapport ergens naar toe te sturen heb je ook een app nodig. Je kan bijvoorbeeld naar je eigen emailadres sturen, of een bericht naar je whatsapp, telegram of signal.

De laatste 3 diensten worden door deze app geleverd:

Maar je kunt er ook voor kiezen om helemaal geen bericht te sturen, en de gegevens gewoon wanneer je wilt op te vragen met Homey Insights:
https://insights.homey.app

Als je Homey Insights gebruikt hoef je zelfs helemaal geen flows te maken😁

2 Likes

Ik denk dat je even in het logica gedeelte van Homey moet duiken. Dan snap je een beetje waar de blauwe tekstbalkjes vandaan komen:

.

Vraag gerust als er nog iets niet duidelijk is.

Hallo @Peter_Kawa dat is idd een goede tip dat maakt het alweer 75% duidelijker ik heb nu gemaakt:

voor jou misschien een simpele flow, maar ben er redelijk trots op :slight_smile:
Tips zijn altijd welkom natuurlijk.

3 Likes

wat ik alleen niet begrijp @Peter_Kawa
die snap ik niet

Bij power bij the hour kan ik zelfde maken, maar die virtueel apparaat? Geen idee.
je kan virtuele apparaten aanmaken dat heb ik gezien en gedaan maar je kan niet vinden / selecteren.

Graag gedaan.

Hey, ik ben ook met niets begonnen hè…
1 tip, zet een vertraging van bijv. 30s op het push bericht kaartje.
OF
Laat de flow om 0:01 uur starten. Die trigger is ook “Elke 1 dagen”, maar dan niet exact om 0:00 uur.

Homey doet vaak “alles tegelijk”, en zonder vertraging heb je kans dat de berekeningen nog bezig zijn, en je dus rare waardes te zien kunt krijgen.

@Peter_Kawa wat kan / moet ik met die Virtueel apparaat doen?

Wist ik ook niet, maar je kunt het mss voor een tussenstekker met stroommeting gebruiken, of als ‘kopie meter’ op een andere locatie

Als je een PBTH virtueel apparaat hebt aangemaakt, is het volgende mogelijk:

De kosten vorige dag worden dan als kWh weergegeven op het virtuele apparaat

@Peter_Kawa

hmm oke maar ik zie nut niet zo hiervan in, ik zou het eerder berekend willen hebben en dan bijvoorbeeld ook een push bericht.
Maar tnx voor uitzoeken was een een werk volgens mij .

Wat mij opvalt is dat alle opties die je met power by the hour doet, een virtueel switch nodig hebt.

Da’s persoonlijk idd. Ik kom om in de (push) berichten, dus dan is een metertje ook wel weer handig als alternatief.
Je hebt v.w.b. stroom, keuze uit deze waardes bijv.

Graag gedaan. Viel mee hoor, het uploaden duurde het langst, en ik heb ook weer iets geleerd.

Dat is om alle waardes van een bron te kunnen te kunnen meten en berekenen denk ik.
Anders zou je voor iedere berekening van een item een flow moeten maken.

nog even iets anders,

Ik moet nog even kijk waar het tarief vandaan komt ik vermoed uit mijn Sagem (p1)
daar zie ik tarieven staan, alleen die logica waar die vandaan komen ik vermoed nog standaard.
tarieven

geldwaarden? etc ik ben daar helemaal niet in thuis. (heb je hiervoor een idee / tip?)

1 Like