Flow wordt uitgevoerd maar schakelt schakelaar niet (goed)

Dmv van Aqara deursensor laat ik een kaku inbouwschakelaar verlichting in de garage schakelen. Voor 3 van de 4 deuren werkt dit zonder problemen, echter bij één deur zie ik in de app dat hij de kaku schakelaar netjes aanschakelt en voert hij de flow netjes uit. Echter wordt de schakelaar fysiek niet ingeschakeld (verlichting brandt dus niet). Als ik vervolgens in de app de schakelaar gewoon handmatig bedien doet hij het wel, ook als ik de flow test doet hij het.

Echter als ik de deur open, zie ik de sensor de opening registreren, de flow wordt uitgevoerd en de kaku schakelaar wordt in de app ingeschakeld…

De 3 deuren die zonder probleem werken, schakelen deze de zelfde KAKU schakelaar of een andere schakelaar? Kan het zijn dat de KAKU schakelaar net op de grens van het bereik is van je Homey?

Homey al een keer opnieuw opgestart en een PTP gedaan?
Is de flow hetzelfde als de 3 andere deuren?

Schakelen dezelfde schakelaar. Kaku zit ruim binnen bereik. Homey én apps opnieuw opgestart. Wat bedoel je met PTP?

Een PTP → [HOW TO] ptp

1 Like

Als er meerdere codes tegelijk verstuurd worden in te korte tijd gaat het soms mis. Als de flow meer apparaten aanstuurt kan het handig zijn enige vertraging tussen de apparaten toe te voegen. Ik kan me overigens ook voorstellen dat zoiets gebeurt als er nog meer flows zijn die tegelijk op dezelde aqara deursensor reageren. Al gekeken bij de flows van de deursensor of er daar meer dingen op die sensor reageren? Per ongeluk ook een licht uit tegelijk omdat die ook aan deur open is gehangen ipv deur dicht?

Als ik kaku schakelaar met 1sec vertraging laat inschakelen werkt hij wel :(…
Echter vind ik die 1sec irritant en zou dat anders willen, nog onbekend wat de oorzaak is

Toch is dat vaak een standaard “oplossing” met Homey voor het versturen van meerdere signalen tegelijkertijd :frowning:

Ik zou dus toch even kijken of je niet (als dan niet per ongeluk) meer flows hebt die op dezelfde trigger reageren. Als dat zo is kun je kijken welke je eerder wilt of kun je de flows combineren waardoor het duidelijker is wat er allemaal tegelijk gebeurt.

Vermoed dat de camera die in dezelfde garage hangt gelijktijdig acties onderneemt. Maakt namelijk snapshots bij beweging, wellicht vindt homey dat niet leuk…