Eerste keer ingebruikname

Beste Homey gebruikers,
Nog heel even wachten en mijn Homey pro komt binnen en kan ik gaan beginnen om hem in gebruik te namen.
Echter heb ik op mijn telefoon al heel veel apps van smart home producten staan en was even benieuwd of ik alles weer opnieuw moet gaan instellen maar dan in de Homey of worden al mijn devices vanzelf gevonden en toegevoegd?
Ik heb al een en ander gevonden over de Tuya producten van Action en Lidl dus dat zal hoop ik geen probleem zijn.
Echter heb ik ook de volgende devices en bijbehprende apps geĂŻnstalleerd op mijn mobiel:
Eufy , Slide, Lifx, Nest en Home wizard Energy.

Ook heb ik ergens gelezen dat ik eerst de devices uit de Google home app moet verwijderen en dan pas de Homey aan google home moet koppelen. Na het syncen komen alle devices uit de Homey weer terug in Google home.

Sorry voor de vele vragen maar kon het helaas nergens vinden. Ik wil het graag in Ă©Ă©n keer goed doen en geen fouten maken. Ik wil de Homey graag gebruiken om alles aan elkaar te koppelen.
Alvast bedankt voor de hulp,
Linda

Geheel offtopic, maar leuke nickname :sweat_smile: Hier loopt er ook Ă©Ă©n rond.

Om op je vraag terug te komen: je moet je apparaten zelf aan Homey toevoegen, meestal na het installeren van de Homey app voor het merk apparaat. Vooral met Tuya apparaten is dat niet per se makkelijk, maar op dit forum staan wel instructies.

Over Google Home kan ik weinig zeggen.

1 Like

Voor wat betreft google home, ik heb juist de ondersteunde merken met GH gekoppeld gelaten.
Zo mag Homey offline zijn, of een weekendje weg, maar kun je (een deel van) de apparaten tĂłch nog bedienen.
Dezelfde apparaten aan Homey gekoppeld, komen dan inderdaad via Homey nogmaals op GH terecht, ik verplaats ze dan naar een nieuw ‘huis’ in GH, die ik ‘Niet bedienen’ heb genoemd.
Je kunt helaas niet per device kiezen of je deze naar GH wil syncen of niet. Op deze manier “werk je ze weg” :hugs:

1 Like

Ik ben aardig op weg nu maar loop hopeloos vast op de Tuya devices. Ik heb al het hele forum doorzocht en een hoop gevonden hierover maar tot dusver is het me nog niet gelukt.
Ik heb alles tot de letter gedaan en gebruik dfe app van Jurgen Heine en de mooie tutorial die er geschreven is waarbij je een account moet aanmaken op het IoT platfiorm, dan een cloud project en de codes etc. De app op de homey geconfigureerd met de verschillende codes, logins, ww landcode etc. Als app op de telefoon had ik eerst de SmartLive app maar ben toen geswitch naar de andere Tuya app.
Maar het mag allemaal niet baten. Op het IoT platform zie ik al mijn devices maar op de Homey komen ze niet binnen.
Is er misdchien nog een andere omweg waarmee ik de devices direct met Homey kan verbinden, zonder app. Het gaat mij om de wifi only devices. Anders dan ga ik deze weg doen en was het zonde van mijn investering.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Voor de rest ben ik erg blij met mijn Homey, alle andere devices werken prima en werden meteen herkent en kan ik flows mee maken. Echt super.

Groetjes,
Linda

Je bent er echt bijna.
Installeer de test versie even, deze geeft bruikbare foutmeldingen.

Heb je dit ook precies zo ingesteld?:

Heb je bij email het emailadres van het Tuya telefoon app account en bijbehorend wachtwoord ingevuld? Dus niet van de Tuya IoT login!

Nog een handige handleiding

Hi Peter,
Heel erg bedankt voor je hulp en heb de andere app er zo juist op gezet.
Ja, al die stappen had ik doorlopen. Ik had zelfs voor een tweede keer een cloud peoject aan gemaakt met niet API codes.
Krijg nu een error code: 1106, msg: permission denied.

Waar moet ik deze fout zoeken ?
alvast bedankt,
Linda

Hoi Linda,

Graag gedaan.

Gebruikersnaam (= e-mailadres) en / of het wachtwoord van de Tuya mobiele app, komen niet overeen, volgens verschillende berichten: https://duckduckgo.com/?q=1106%2Bpermission%2Bdenied&ia=web

Probeer je wachtwoord tijdelijk te veranderen in iets simpels, zeg, 12345 op de mobiele app.
Als je nu nog steeds de ‘1106’ foutmelding krijgt, dan is het e-mailadres niet gelijk.
Je kunt je e-mailadres wijzigen in de mobiele app, als dat nodig is.

Het gaat dus niet over het Tuya Iot cloud project login account

Bron

~Peter

Hi Peter,
Vraag niet hoe maar het is me uiteindelijk gelukt.
Wachtwoord veranderd, werkte niet
Email veranderd, geen verschil
Wachtwoord weer terug gezet naar het oude, toen kreeg ik opeens een andere error 1109. Ik weer terug naar de IoT omgeving en gekeken naar het data center. Ik zag iemand daar iets over vertellen op github. Dus toen maar eens het data center veranderd, weer een foutmelding. Toen data center weer terug gezet naar wat het moet zijn en 
 tata 
 geen meldingen meer.
App opnieuw gestart op de Homey en even gewacht om te laten syncen en toen kon ik mijn devices toevoegen.
Ik ben blij dat het gelukt is maar het was wel even een gedoe. Jammer dat je de app niet via de PC kan configureren, dan zou een stuk makkelijker zijn i.v.m. het over typen van de lange security ID’s.
Verder nog een vraagje, moet ik nu deze test versie weer vervangen door de normale versie of kan ik het nu zo laten ?
Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp, ik was me niet gelukt zonder jou.
Groetjes,
Linda

1 Like

Hoi Linda, graag gedaan.
Fijn dat het toch nog gelukt is.

Kan op zich wel, voor bv. Samsung Android heb je een Windows programma welke je telefoon als groot scherm in beeld brengt, en je met toetsenbord/muis kunt bedienen.
Verder zijn er diverse Android emulators, maar geen idee of Homey app daar op draait.

Over het overtypen: mijn toestenbordje beschikt over een knop “klembord”


waarbij van de laatste xx gekopieerde items, items naar keuze zijn te plakken. Het is ook geen doen om die lange brij over te tikken :blush:

Je kunt het beste de normale versie weer installeren, dat kan gewoon over de test versie heen (niets de-installeren dus).
Jurgen, de ontwikkelaar, zegt hierover

~Peter

Mooi dat het werkt. Je kan het wel op pc doen. Wat ik altijd doet met langen namen en codes. Inloggen op Homey Development website https://tools.developer.homey.app/
Daar kan je gewoon je apps openen die op je Homey staan en dan kan je ook van alles instellen. Op een normale Windows Computer :wink:

1 Like

True that!

1 Like