Kan Homey niet meer koppelen aan Google Home

Onlangs heb ik de koppeling van Homey uit Google home verwijderd om zodoende weer een frisse update te krijgen van de apparaten die bij Homey is begevoegd ook in Google home te zien.
Normaal nooit problemen gehad om dan Homey weer te koppelen met Google Home.
Nu wil hij Homey niet meer koppelen.
Ik krijg de volgende melding:

Ik ga naar Google home en ga naar instellingen.
Dan klik ik op de button werkt met Google
vervolgens zoek ik Homey via het vergrootglas.
Homey en homeylux vershijnen.
Ik klik op Homey
ik krijg de melding: een account koppelen om Homey op elk apparaat te beheren.
Ik klik op doorgaan.
Melding: Kies een account. ik klik mijn account aan.
dan krijg ik de melding: Google wil graag , en daar komen 3 opties die alledrie groen gevinkt zijn.
Ik klik op toestaan.
Dan krijg ik de melding: Coult not Reach Homey. Please try again.
dat dus tig keer geprobeerd maar helaas.

Wat heb ik zelf geprobeerd.
Homey opnieuw opgestart
Cache geheugen van de app Homey en Google Home leeggemaakt
andere Android telefoon geprobeerd.

Niet helpt. Help, wie kan mij daar aub mee helpen.

1 Like

Je kan toch ook gewoon “Hey Google, syncroniseer apparaten” zeggen.
Hoef je die hele poes pas niet te doen.

Ik denk dat er een instelling in Google niet goed staat.

Bij ons werkt Homey en Google ook niet meer goed samen. Wij werken met virtuele schakelaars in Homey die dan door Google met synchroniseer apparaten overgenomen worden. Maar dit lijkt niet meer goed te werken. Synchroniseren werkt nog, na een power-up van het Google apparaat doet hij het een paar keer goed en dan snapt Google het niet meer. Hij blijft dan na het commando hangen en zegt op den duur “Probeer het later opnieuw” Oorzaak onbekend, ook geen idee waar ik het moet zoeken.

Mag ik vragen hoe het opgelost is? Ik zit met precies hetzelfde.

Ik heb het nu ook. Hoe kan ik dit oplossen?

Hier exact hetzelfde probleem. Inmiddels ook gemeld bij Athom. Als er een oplossing is meld ik het hier.

2 Likes

Hier ook het zelfde probleem, nieuwe devices aangemaakt om te activeren bij een slaap routine.

Maar ik zie ze niet verschijnen in de GOOGLE HOME, sync uitgezet en aangezet. in home opnieuw ingelogd op homey … ook tegen google gezegt dat hij moet sycen. maar nee. ik zie nog niets gebeuren.

1 Like

UPDATE geen reactie meer gehad van Athom.
Toch nog eens geprobeerd en nu ging de koppeling wel door zonder foutmelding.
Dus wellicht met een van de laatste updates weer rechtgezet.

Voorzover ik weet moet je net zo lang doorgaan met koppelen tot het een keer lukt. Waar het probleem zit: Athom zal wel naar google wijzen en andersom :partying_face:

Wat voor type devices? Want google snapt niet alle soorten devices die binnen Homey bestaan, en die zie je dan dus ook niet verschijnen in Ghome

1 Like

Verzoek aan allen om hier een update te geven over je linked met Google Home ervaring op de HP2023.

Bij mij gaat het probleem niet weg. Na linken (wat in 1x keer goed gaat) blijven alle devices

  1. Met een exclamation mark (iPhone)
  2. Met Loading… in de icon (Android)

Bovendien zijn de devices niet per kamer/zone maar allemaal bij elkaar.

Hoe is het bij jou?

===========

Request to everyone to please provide an update here about your linked with Google Home experience on the HP2023.

The problem doesn’t go away for me. After linking (which works correctly the first time), all devices remain

  1. With a exclamation mark (iPhone)
  2. With Loading… in the icon (Android)

Moreover, the devices are not per room/zone but all together.

What is your experience?

Klopt, da’s ook met de Pro 201x het geval. De apparaten worden gesynced, meer niet. Je moet ze dan zelf eerst aan een ‘home’ toevoegen, en ze dan in de juiste (aan te maken) ruimte/kamer/zone plaatsen