Homey niet bereikbaar voor Google Homey

Met enige regelmaat had ik al langer problemen met Homey en de koppeling met Google Home. Regelmatig gaf Google als antwoord dat Homey momenteel niet bereikbaar is. Soms werkte het even later weer wel en soms moest ik alle apparaten even synchroniseren met Google Home. Als Google dan antwoordde dat er een probleem was met synchroniseren van de Homey wist ik dat ik het Homey account in Google Home moest re-linken.
Dit probleem heb ik nu dus ook weer de laatste paar dagen alleen krijg ik nu Homey helemaal niet meer gelinkt aan Google Home. Omdat een re-link niets deed las ik hier op het forum dat unlinken en opnieuw koppelen wel zou werken.

Helaas niet dus, als ik op mijn Android telefoon Homey wil koppelen aan Google Home krijg ik de melding “could not reach Homey please try again” en via Google Home op mijn iPad krijg ik een andere melding “Homey is gekoppeld” met als tweede mededeling “er is iets misgegaan, probeer opnieuw”

Zijn er meer Homey gebruikers die deze problemen ervaren(momenteel) en wat is de oplossing?

Omdat ik meerdere andere accounts aan Google Home gekoppeld heb naast Homey en ik daar nooit problemen mee ervaar zou ik bijna gaan denken dat het iets met Homey te maken heeft.

Bedankt.

Het sync schuifje springt op eigen gelegenheid uit zo nu en dan.
…Meer > Instellingen > Google Assistent
In Ghome heb ik deze routine

Ik krijg wel eens te horen “kan Homey niet bereiken” maar meestal wordt e.e.a. toch uitgevoerd.

Dat schuifje heb ik aangezet maar wordt steeds weer uitgezet en niet door mij.
Mijn Homey staat naast mijn Google Home en ik heb een flow die Homey tegen Google laat zeggen “synchroniseer alle apparaten”

Maar goed nu net lukte het ineens wel weer om Homey met Google te koppelen en waren er ook meer apparaten gekoppeld dan gisteren voor de unlink aanwezig waren.
Nu alleen weer alle apparaten in de juiste kamers zetten.

Hetzelfde probleem hier tussen Google Home en Homey.
Heeft een jaar prima gefunctioneerd, maar nu krijg ik bij elke commando te horen dat de Homey niet bereikbaar is. Synchronisatie wordt keurig uitgevoerd en account is gekoppeld, maar kan routines e.d. niet meer uitvoeren…

hallo, ik heb hetzelfde voorgehad, met de telefoon van mijn echtgenote lukte deze operatie wel, met de mijne niet.
Dit euvel speelde mij parten op zowel wifi en buitenshuis.
De oplosssing is vrij eenvoudig, u moet met dezelfde browser inloggen, voor mij was dat Chrome, waarmee u het account heeft aangemaakt en dan lukt het zonder problemen. Ik heb inmiddels de Opera browser, waarmee ik problemen had voor de synchronisatie eventjes op inactief gezet. Ik hoop dat u met deze uitleg uit het koppelprobleem geraakt.
Succes ! Dirk

Vandaag bleek dat de connectie in Google Home bij “Linked Services” was verdwenen.

Het opnieuw koppelen lijkt tot het tonen van de melding “Linking your Homey account” goed te gaan, maar daarna blijkt dat Homey nog steeds niet is toegevoegd.

Via Google Home kan ik nog wel de lampen in Homey bedienen, maar de routines met Homey flows geven de foutmelding “Er is iets verkeerd gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw”

Het resetten van Homey en het netwerk heeft het probleem niet opgelost.

Ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt bij mij in Google home te zitten. Niet alleen wordt homey niet gelinkt, maar ook andere “werkt met Google” apps, zoals irobot, Philips hue, e.d. Zijn na koppeling niet terug te vinden in Google home. In het Google account staan ze dan wel gelinkt onder linked services.
Meerdere dingen geprobeerd. Reset homey met terugplaatsen van een backup, Google home (huizen) verwijderd en opnieuw ingericht. Daarna werd homey gekoppeld, maar kan ik niet meer syncen en de andere apps worden nog steeds niet aan het nieuwe huis gekoppeld. Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar heb nog niets bruikbaars gevonden over dit probleem.

Helaas sinds deze week ook problemen met de verbinding tussen Homey en GHome.
Precies hetzelfde probleem zoals boven aangegeven: via de GHome app, Homey koppelen lukt maar daarna komt Homey niet onder Linked services te staan met als resultaat dat er wordt aangegeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Homey op het moment dat je je apparaten wilt syncen/flows wilt starten.
Via myaccount.google.com is de connectie met Homey wel te zien.

Ik las in een oudere post omtrent hetzelfde probleem dat het wellicht helpt als je eerste Homey ontkoppeld bij myaccount.google.com en daarna het via de GHome app opnieuw probeert te koppelen.
Helaas biedt dit geen oplossing.
Ook een vaak genoemde tip: Homey opnieuw opstarten, heeft niet tot een oplossing geleid.

Ik wilde morgen GHome/Homey helemaal gaan resetten, maar als ik de reacties zo lees hoeft ik dat ook niet te proberen.
Heeft iemand hierover al een melding lopen bij Athom?

Ik heb sinds twee weken ook een soortgelijk probleem. Iedere keer klaagt de assistent dat deze geen opdrachten kan verwerken met homey. De homey resetten werkt even maar even later toch weer niet en dan weer wel en dan weer niet. Homey lijkt af en toe ook offline te zijn, wel gek Ik heb een super stabiel en krachtig wi-fi netwerk de homey heeft een vast ip-adres alle tips uitgeprobeerd een nieuwe voeding aangesloten en het heeft toch nu toe ook gewoon goed gewerkt het probleem lijkt te zijn ontstaan na de een na laatste update.

Als ik bij de home app kijk zie ik dat hij eerst verbinding zoekt en dan de tegels online komen daarna werkt alles. Als het niet werkt zie ik dat de tegels allemaal offline blijven in de home app. Als ik dan in de homey app het schuifje van de Google assistant uit en weer aan zet dan wordt in de home app alles weer op online gezet en werkt alles weer. Er is geen vast patroon te ontdekken. Het is flink vervelend niks werkt nu altijd goed en dat is zo jammer het heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.

@Elko ik heb hier precies hetzelfde, en het heeft bij mij ook altijd goed gewerkt.

Hier ook het zelfde probleem…
Als ik homey verwijder uit google account wordt hij bij het ‘hersyncen’ soms ook niet gezien. En moet ik hem wel 3x opnieuw verbinden voordat het werkt.

Dit probleem bestaat bij mij ook nog steeds en heb het bij Athom aangegeven met een verzoek om deze setting op te nemen in een flow zodat we middels een flow deze instelling aan en uit kunnen zetten om de connectie te herstellen.

Capture_1081

Mijn ervaring is namelijk dat deze dan vaak uitstaat als Homey niet bereikbaar is voor Google home. Dit gaat om de een of andere vage reden al zolang als ik dat ik Homey gebruiker ben vanzelf zo nu en dan en dat is met grote regelmaat.
Zelfs wanneer het vinkje wel aanstaat levert het soms problemen op dus dagelijks aan en uitzetten middels een flow zou een hoop ergernis schelen.

Of Athom daadwerkelijk mee wil doen zullen we moeten afwachten.
Ze hebben wel erkend dat het een probleem is dat vaker is gemeld.

Heb dit vervelende probleem een kleine drie jaar geleden bij Athom gemeld, ik was toen de enige klant :flushed: (terwijl het redelijk vaak voorbij kwam op 't forum).
Via Homeyscript kun je wel de status opvragen vh sync schuifje, maar het niet inschakelen, want geen rechten (op mijn eigen Homey, bizar)

.
Ik heb een workaround, dat iig de boel dagelijks synced. Meerdere automations op verschillende tijdstippen in GHome.
Vb.:


Deze activiteit heb ik ook lang geleden al ingesteld maar zelfs met deze activiteit weet je vaak al wanneer het schuifje dicht staat.

Als Google zegt:
Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van Homey.

Ik heb ook Eufy direct aan Google gekoppeld en daarmee heb ik nooit problemen dat het niet gesynchroniseerd kan worden.
Het is dus echt een Homey/Athom probleem mijnsinziens.

Ik snap best dat Athom andere prioriteiten heeft maar dit is een probleem dat al speelt sinds ik een Homey heb en dat is nu denk ik 4 jaar.
Het mag dus ook best een keer opgelost worden en als ze daar geen zin of tijd voor hebben, laat ons dan zelf de regie er over hebben middels een flow.
Iedere dag kijken hoe het schuifje erbij staat hou je ook niet vol.

Weet in ieder geval dat je niet meer de enige bent :wink:.

Fijne jaarwisseling allemaal.

1 Like

@Peter_Kawa Zou je het script willen delen?
Dan kan ik in ieder geval zien wanneer ik het weer handmatig moet inschakelen zonder steeds te hoeven kijken.

Thanks.

Hmm, sorry voor de dooie mus, status opvragen werkt blijkbaar toch ook niet, want geen rechten…
Echt maf hoor, die rechten die je niet hebt op je eigen Homey :expressionless:

const googleSyncState = await Homey.googleAssistant.getOptionEnabled();

console.log('googleSyncState: ', googleSyncState);

return(true);

Werkt inderdaad niet (meer).
Jammer maar we blijven gewoon zeuren bij Athom tot het is opgelost. :crazy_face: