Google Home verbindt niet meer met Homey Pro 2023

Sinds enkele weken kan Google Home en de Google Assistant geen verbinding meer maken met mijn Homey. Ik kan in de Homey App wel mijn Homey bereiken en ook kan ik apparaten bedienen in de Google Home App. De Homey is middels een LAN verbinding verbonden met het netwerk en de Google Home en Google Assistant zijn beiden verbonden met hetzelfde netwerk. De Google Home app reageert niet meer op mijn Advanced Flows en de Google Assistant zegt ‘Ik kan de Homey momenteel niet bereiken’ of 1 of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar. Ik heb Google Home en de Homey diverse keren opnieuw gesynchroniseerd, echte zonder resultaat. Wat ik wel heb geconstateerd is dat in de Google Home App bij linked devices de Homey erin staat met 2 devices. Dit was voorheen niet het geval. Ik heb maar 1 Homey Device en ik krijg dit met geen mogelijkheid weg. De connectie weghalen en opnieuw installeren helpt niet. Mijn vermoedde is dat Google Home in de war raakt en zegt dat 1 van de 2 connecties niet bereikbaar is. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Kan het een vorige Homey van je zijn? Welke niet helemaal verwijderd /gereset is?
Staat hier een 2e Homey vermeld?

Hoi Peter, Nee er staat maar een apparaat en dat is mijn Homey 2023. Ik krijg ook alleen mijn Homey te zien als ik deze met Google Home connect.

Hmmm… heb je 't al bij support gemeld?

IP adres van Homey?
Deze is veranderd als je van wifi overschakeld op lan.

Ik heb deze niet verandert. Van beginaf aan al op de LAN. Zit ook in de zelfde IP range. Ik ga het bij support neerleggen.

Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden :grinning: Voor diegene die ook dit probleem hebben of er in de toekomst tegen aan lopen. Ik heb in de Goolgle Home app van mijn vriendin die deel uit maakt van ons huis Homey ontkoppelt en weer gekoppeld. Ik heb nu weer 1 Homey device in de linked services staan. Wel vreemd dat dit niet automatisch gesynchroniseerd wordt.

Bedankt voor jullie reacties.