Homey verdwenen in linked services van Google Home

Gisteravond kon GH een Routine opdracht niet uitvoeren, omdat Homey niet bereikbaar was, wel kunnen de apparaten via google home (stem opdracht) gewoon bedient worden en komt er ook geen melding dat Homey niet bereikbaar is.

Nu ben ik gaan kijken en zag dat Homey niet meer in mijn linked devices staat, dus zoek ik Homey op en klik op Homey → account toevoegen-> klik op mijn account-> geef toestemming → hij lijkt dan mijn homey weer toe te voegen, maar komt met de melding “0 devices were found in your Homey account”, maar ik heb alles gewoon in mijn Homey account.

Ik heb Homey al herstart uitgevoerd, ik heb GH al cache leeggemaakt, linked account in GH verwijderd
dat alles schijnt niet te helpen.

weten jullie wat hiervan de oorzaak is? en/of weten jullie een oplossing ?

Google het commando ‘Hey Google synchroniseer apparaten’ gegeven?

Heb je in Homey onder Instellingen → Google Assistent het schuifje op aan staan bij ‘Synchroniseer naar Google’? Volgens mij zou dit niet per se hoeven, maar het proberen waard :slight_smile:.

Dat ben ik vergeten te vermelden, maar idd dat had ik gedaan en het hielp ook niet,
ondertussen ben ik nog meer aan het knoeien geweest, ben er achter wat het geweest is.

situatie: 1 Homey met 1 eigenaar en 3 gebruikers (gezinsleden)
vervolgens heeft de eigenaar in GH een huis aangemaakt en Homey toegevoegd
daarna gezinsleden uitgenodigd om lid te worden van dat huis
tevens ook bij de uitgenodigde gezinsleden in GH de Homey toegevoegd als “werkt met google”
schijnbaar moet dat niet, want ik heb bij alle leden Homey uit hun huis verwijderd en nu kan
ik (eigenaar) Homey weer gewoon toevoegen.

Maar wat ik niet begrijp, als ik bij de toegevoegde gezinsleden in GH niet de Homey moet toevoegen, dan kunnen de gezinsladen dus ook geen gebruik maken van routines met scenes erin
dus hoe doe ik dat dan?

1 Like

Voor zover bekend is dit de automatische “hey google, synchroniseer apparaten”, maar dan alleen voor Homey…
Dus het zorgt ervoor dat nieuwe Homey apparaten aan Ghome worden toegevoegd, en verwijderde apparaten ook uit Ghome verdwijnen.
Voor lamp A aan of uit statussen zou dit schuifje niet aan hoeven staan.

1 Like

het probleem is niet het schuifje, ik heb alle apparaten in GH
het probleem is inmiddels dat ik als hoofdgebruiker (lees eigenaar) in Homey 3 gezinsleden heb toegevoegd
vervolgens heb ik in Google home een Huis aangemaakt en Homey toegevoegd …so far so good
daarna mijn gezinsleden uitgenodigd, die hebben ook GH op hun telefoon geinstalleerd en daar ook Homey op toegevoegd (met hun eigen account).

Homey is nu alleen te zien in mijn linked devices, maar als zij Homey toevoegen in hun GH dan zien ze geen Homey in hun linked devices, op zich vind ik dat al raar of is dit normaal?

Ik heb een flow bedtijd aangemaakt ga ik GH syncen met Homey dan zegt ie dat ie dat alleen kan door de persoon die Homey toegevoegd heeft, kijk ik vervolgens in GH in linked devices dan is Homey daar verdwenen en staat ie ineens bij een uitgenodigd lid, verwijder ik em daar dan staat ie bij een ander lid van het huis, hoe kan dit en/of doe ik wat fout