De zon gaat onder over…."X" min

Ik heb een flow om mijn screens dicht en open te sturen, nu wilde ik iets aanpassen.
Maar krijg opeens de melding dat enkele waarden “Ongeldige argumenten” zijn.
De max aantal minuten bij "De zon gaat onder over “X’” minuten is nu 60 min, terwijl dit voorheen 120 min was.

Rara, een bug? of een bewuste aanpassing van Homey?

Ontvang graag tips hoe het is te herstellen.
P.S. met de App zonnestanden kun je alleen “na” zonsondergang de tijd verschuiven, als ik het goed begrijp.

1 Like

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Even installeren en je weet het :saluting_face:
Maar die app heeft zowel positieve als negatieve offsets.
En daarbij, “x minuten ná zons[event]” kun je gewoon met een timer doen.

ik heb/had de App geinstalleerd vandaar mijn conclusie dat 120 min voor zonsopgang daarmee niet gaat. Negatieve waarden pakt hij niet.

Oplossingen voor na zonsondergang heb ik niets aan :smiling_face_with_sunglasses:
Voor de volgende dag tellen lijkt me niet wenselijk, bv 22 uur na zonsondergang vandaag (voor morgen)
Dan krijg je lange timers).

Ik kan onder ‘datum&Tijd’ nog gewoon 120 min kiezen, gebruik die ook in een flow…

afbeelding

ik had namelijk 90 minuten vóór nodig :

afbeelding

1 Like

Das vreemd, ik zie geen dropdown, maar moet een getal invoeren, nu max 60…

Draait je Homey Pro 2023 ook op de laatste update?
12.5.1-rc.3

Zie:

Je tekst is ook anders. Bij mij en @JohanP staat er
De zon gaat onder over x minuten

bij jou

De zon onder gaat over x minuten

Lijkt dus anders te zijn. Ik heb een 2019 overigens, met dropdown.

Bij mij is dit inderdaad hetzelfde. overigens kon ik een tijd geleden nog wel zowel negatieve getallen als getallen tot 120 invoeren…

Ik heb en Pro 2019, zou het daar dan inzitten ?
Versie is 12.4.8

Ik had ook 120, had zelfs 180 in dezelfde flow, maar nu na een aanpassing kan de flow niet meer opslaan met deze waarden.
180 was gezien 120 de max is, best bijzonder.

Schijnbaar eens overgegaan van voorkeuze/pulldown naar vrij in te vullen aantal min. Wel apart…

Dit is een tijd geleden toch ook al een keer aan de orde geweest?
Kan het alleen niet terug vinden.

Ik merkte dat een poos geleden ook. Het gemaximeerd te zijn op 60 (of 59 wellicht). Ik zoek nog naar een oplossing voor 120 min

Raar, ik heb hem op 180 minuten staan en het werkt nog steeds, maar als ik de flow wil aanpassen krijg ik een foutmelding.

volgens mij werkt het als je het gewoon via site https://my.homey.app doet wel.
Met de homey app werkt het niet.

Hier niet! Advanced flow moet via de website.

Of op een MacBook waar je de iPad versie op installeert.
De waarde die je vervolgens kan instellen is tussen de -60 en 60.

Dat is juist het probleem, de waarde 120 en 180 etc. werkte eerst ook gewoon!
Nu niet meer…. (Als je niets wijzigt aan een bestaande flow, werkt groter als 60 nog steeds)

Geen idee, wellicht kan je je wenden tot Athom en om een toelichting vragen.

Ik heb ergens gelezen dat ze dat idd hebben gewijzigd in een firmware update, zonder “reclame” voor te maken.
Ik kan de bron nu ff niet vinden.

Dat de bestaande kaartjes met waardes > 60 dan blijven werken , is wel netjes.