Opkomen en ondergaan zon

Hallo, ik heb sinds een kleine week de Homey pro aangeschaft en heb er 2 werkende fibaro schakelaars aan gekoppeld voor het bedienen van de rolluiken. Op zich werktafels goed, echter bij het instellen van een flow opdat deze openen en sluiten met de zon zit de tijd tijd er toch een heel stuk naast. Ik heb ook reeds de zonnestanden app gedownload, ook daar lijkt het absoluut niet geactiveerd te worden op het bedoelde uur.
Concreet: Vandaag 21/08 is de zon onder gegaan om 20u52. Mijn flow heeft een vertraging van 90min en de rolluiken gingen om 22u27 naar beneden, toch een dik half uur ernaast dus.
Ik heb al vanalles opgezocht en nagekeken, ik zie niet in waar het probleem kan liggen. Heeft er iemand nog tips?

Mvg Joeri

Kijk eerst eens of de triggers op tijd zijn, d.m.v. tijdlijn kaartjes toe te voegen, met de flownaam erin.
Miss zit de vertraging elders, en kun je zo vruj simpel ontdekken.

Verder werkt de Zonnestanden app hier foutloos.

Tip
Reset geforceerd de Homey tijd eens via deze truuk:
Ga naar locatie
Verplaats de pointer even naar een andere tijdzone
Zet na een minuutje de pointer weer terug op Homey’s locatie.

Dag Peter,

Bedankt voor uw antwoord.
Maar hoe voeg ik die tijdlijn kaartjes toe? Het is ook iets waar ik al naar gezocht heb, namelijk een tijdlijn zodat ik reeds bij het opmaken of aanpassen van de flow kan zien op welk uur de actie zal uitgevoerd worden, nu is het steeds wachten tot - in geval van sluiten rolluiken - wachten tot ‘s avonds.

Als je een “Dan” kaartje toevoegd in een flow, kies dan “Notificatie’s” (o.i.d.):

20:52 plus 90 minuten is toch iets van 22:27

Ja inderdaad. Ok dan heb ik bij dit laatste wel een denkfout gemaakt. Alleszins, de dagen ervoor klopte het zeker niet want de ene dag zakte het rolluik reeds om 8u. Het is wel zo dat ik eerst met een offset had gewerkt, die heb ik dan opnieuw op 0 gezet en nu werk ik met een vertraging op de ‘dan’ kaart. Ik heb ook ontdekt dat bij de offset je eigenlijk er een negatieve waarde moet plaatsen als je wil dat het later start.
Momenteel heb ik 2 aparte flows voor het openen en het sluiten en dan nog eens apart voor de rolluiken, dus 4 flows voor 2 rolluiken. Kan het openen en sluiten eenvoudige door met 1 flow te werken?
De rolluiken onderling houd ik wel op aparte flows want gezien ze een verschillend looptijd hebben, geeft dit problemen als ik ze op 1 flow plaats.

Je kunt toch gewoon één advanced flow “Rolluiken” maken met daarin voor elk rolluik zijn eigen start kaartje enz??